حدود ساعت ۵ بعد از ظهر دیروز، در اورژانس بیمارستان امام خمینى خانم دکتر رزیدنت طب اورژانس مورد فحاشى و ضرب و شتم توسط یکى از مأموران نیروى انتظامى قرار گرفت که این امر منجر به شکستگى بینى ایشان شده است.

پلیس بینی خانم دکتر را شکست

سلامت نیوز:حدود ساعت ۵ بعد از ظهر دیروز، در اورژانس بیمارستان امام خمینى خانم دکتر رزیدنت طب اورژانس مورد فحاشى و ضرب و شتم توسط یکى از مأموران نیروى انتظامى قرار گرفت که این امر منجر به شکستگى بینى ایشان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن علمی پزشکان عمومی به گفته شاهدان عینی، خانم دکتر ثقفى رزیدنت سال دو طب اورژانس، على رغم این که امروز شیفت کاری اش نبود، به دلیل شلوغى اورژانس و لود بالاى بیماران از صبح امروز براى کمک به همکاران در اورژانس بیمارستان امام خمینى حاضر مى شود. در این میان، بیمارى را با زخم چاقو در کمر و خونریزی فعال به اورژانس مى آورند. هنگامى که خانم دکتر قصد داشت بیمار را براى بررسى زخم به اتاق عمل سرپایى اورژانس ببرد، مأمور نیرو انتظامى به بهانه بازجویى از بیمار مانع شده و به پزشک معالج توهین مى کند.

مامور نیروی انتظامی با لحن نامناسبی خواستار حضور پزشک ارشد می شود و دکتر ثقفی نیز استاد طب اورژانس را به بالین بیمار می آورد.

با این وجود، مامور مذکور همچنان از انجام اقدامات درمانی جلوگیری به عمل آورده و به رفتار نامناسب خود ادامه می دهد.

مامور مذکور نیز در حین خارج شدن از اورژانس به پزشک معالج فحاشی می کند. به دنبال اعتراض دکتر ثقفی، مامور یادشده با آرنج ضربه اى به بینى خانم دکتر وارد کرده که متاسفانه منجر به شکستگى بینی ایشان شده است.

در پی این موضوع، ساعاتی پیش قائم مقام وزیر بهداشت، به عنوان نماینده وزارتخانه در محل اورژانس بیمارستان امام خمینی حاضر شد.

دکتر حریرچی در این حضور کوتاه به بررسی وضعیت دکتر ثقفی و دلجویی از ایشان پرداخته و اعلام کرد که وزارت بهداشت با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

پلیس بینی خانم دکتر را شکست



نامه شکایت دستیاران و همچنین یک فایل صوتی نیز در مورد جزییات این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منتقد ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 6
    از متن نامه دستیاران تخصصی مشخص است،گویا خانم دکتر مرتکب جرمی شده اند چون اشاره شده ایشان در این قضیه توسط پلیس بازداشت شده اند که علت مندرج مطمئناً به عنوان جرم در گزارش هیچ مامورین قضایی نوشته نخواهد شد!،به نظر می رسد باید منتظر اخبار بی طرف تری باشیم.چون در متن خبر فوق هیچ اشاره ای به جریان دستگیری و بازداشت نشده اما در کل برخورد موهن کادر بیمارستانها از پرستار تریاژ تا ... با مردم عادی همچنان ادامه دارد و این برخورد ناشایست با اشخاص کادر قضایی یا انتظامی در حین خدمت،مطمئناً با برخورد این چنینی مواجه خواهد شد.و با توجه به قرائن به احتمال زیاد خانم دکتر به جرائم مشهودی همچون توهین به مأمور دولت در حین خدمت یا جرم توهین به مامور دولت به سبب خدمت توسط ضابطین قضایی مورد دستگیری قرار گرفته اند و در حین مقاومت آسیب دیده اند.به هرحال منتظر اخبار دقیق تر هستیم
    • شهروند ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
      2 0
      با سلام دوست گرامی نقد کردن شرایطی دارد که ظاهرا اکثریت جامعه ما ازآن بی بهره اند! آن طور که از متن شما بر میاید برخورد موهن کادر پرستاری و ... را دلیلی قانع کننده برای برخورد یک مامور تامین امنیت!برای شکستن بینی پزشک میدانید!!!و این باعث تاسف است که پزشکی که دغدغه رسیدگی هر چه سریعتر به بیمار را داشته مستحق چنین برخوردی با عبارت کلی برخورد موهن کادر درمان می دانید! جمله معروفی وجوددارد که هر کس را شناختم بخشیدم... شاید شما هم اگر 200 ساعت در ماه اضافه کار اجباری بدهید و حداقل 15 شبانه روز ماه را 30 ساعت 30 ساعت نخوابید برخوردتان کمی موهن بشود! توصیه میکنم کتابهای بیشتری درزمینه نقد صحیح و سازنده مطالعه بفرمایید.