دبیر جراحان شانه و آرنج ایران از راه‌اندازی مرکز ثبت مفاصل ایران در مرکز تحقیقات زانو و طب ورزشی بیمارستان میلاد برای ثبت اطلاعات پزشکی بیمارانی که جراحی مفاصل ران و زانو انجام داده‌اند، خبر داد.

سلامت نیوز:دبیر جراحان شانه و آرنج ایران از راه‌اندازی مرکز ثبت مفاصل ایران در مرکز تحقیقات زانو و طب ورزشی بیمارستان میلاد برای ثبت اطلاعات پزشکی بیمارانی که جراحی مفاصل ران و زانو انجام داده‌اند، خبر داد. 


به گزارش سلامت نیوز حمیدرضا اصلانی؛ دبیر جراحان شانه و آرنج ایران در حاشیه بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از راه‌اندازی مرکز ثبت مفاصل ایران خبر داد و افزود: کارهای مقدماتی برای ایجاد این مرکز آماده شده است و فرم‌های مربوط به آن در سایت www.ijr.ir قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این سایت ارتوپدها می‌توانند به صورت داوطلبانه اطلاعات پزشکی بیمارانی را که جراحی کرده‌اند قرار دهند.


این فوق تخصص جراحی شانه و زانو گفت: چنین مراکزی در کشورهای پیشرفته دنیا مانند سوئد، انگلستان و نروژ انجام شده است و ایران اولین کشور در خاورمیانه است که به دنبال راه‌اندازی چنین مرکزی است.


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره محاسن مرکز ثبت مفاصل ایران اظهارداشت: تمامی اطلاعاتی که درباره مفاصل ران و زانو وجود دارد در این سایت ثبت و به صورت سالانه اعلام می‌شود. همچنین گزارش‌های این سایت می‌تواند برای وزارت بهداشت و مراکز ارتوپدی موثر واقع شود.
دبیر جراحان شانه و آرنج ایران، ثبت طول عمر مفاصل مصنوعی، عوارض آنها و روش‌های جراحی برای کاهش این عوارض و نوع پروتز را جزو دیگر مزایای این مرکز عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز ثبت مفاصل ایران، جراحان ارتوپد می‌توانند برای اولین بار بعد از تعویض مفصل، شرح عمل را ثبت کنند تا به صورت تایپ شده در اختیار آنها قرار گیرد و در پرونده پزشکی بیمار گذاشته شود، این کار علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و نیروی انسانی برای سایر پزشکان خوانا خواهد بود.
وی افزود: این مرکز اکنون در مرکز تحقیقات زانو و طب ورزشی بیمارستان میلاد کار خود را شروع کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha