مرد خارجی وقتی ورشکسته شد برای پرداخت نکردن حقوق کارمندان زن شرکت، نقشه سیاهی را طراحی و اجرا کرد. متهم علاوه بر پرداخت نکردن حقوق کارمندان، برای منتشر نکردن عکس خصوصی آنها اخاذی می‌کرد.

سلامت نیوز: مرد خارجی وقتی ورشکسته شد برای پرداخت نکردن حقوق کارمندان زن شرکت، نقشه سیاهی را طراحی و اجرا کرد. متهم علاوه بر پرداخت نکردن حقوق کارمندان، برای منتشر نکردن عکس خصوصی آنها اخاذی می‌کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام‌جم، هفته گذشته زن 27 ساله‌ای با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مردی به اتهام تهیه فیلم و عکس مخفیانه از وی برای اخاذی میلیونی شکایت کرد .

شاکی در اظهاراتش گفت: در 17 سالگی ازدواجی ناموفق داشتم و بعد از آن اعتمادم را نسبت به افراد اطرافم از دست دادم. سه ماه پیش به پیشنهاد یکی از دوستانم و برای خلاصی از این وضع، به عنوان منشی در یک شرکت مشغول به کار شدم. مدتی بعد مدیرعامل شرکت از من خواستگاری کرد که ابتدا قبول نکردم اما با توجه به اصرارهایش، از او خواستم اجازه دهد همدیگر را خوب بشناسیم و سپس درباره ازدواج تصمیم بگیریم.

وی اضافه کرد: یک ماه و نیم که از این ماجرا گذشت به او پاسخ منفی دادم، اما او چند روز بعد بی‌آن‌که حقوقم را بپردازد مرا اخراج کرد. تصمیم گرفتم از او شکایت کنم اما کارفرما زمانی که از ماجرا مطلع شد، پیامک‌هایی برایم ارسال کرد مبنی بر این‌که فیلم و عکس‌های خصوصی مرا دارد و اگر از او شکایت کنم، آنها را در فضای مجازی منتشر می‌کند. ابتدا گفته‌هایش را قبول نکردم تا این که زمانی که برایم بخشی از فیلم و عکس‌ها را از طریق گوشی تلفن همراهش ارسال کرد، متوجه شدم او مخفیانه از من در شرکت و خانه‌اش فیلم گرفته است .

شاکی افزود: مدیرعامل شرکت تهدید کرد باید از حق و حقوقم در شرکت بگذرم و برای منتشر نکردن فیلم و عکس ده میلیون تومان به او بپردازم.

دستگیری متهم

همزمان با شکایت زن جوان، تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری متهم که تبعه یکی از کشور‌های همسایه ایران است، آغاز شد اما متهم محل کارش را تغییر داده بود.

در ادامه محل تردد متهم زیر نظر گرفته شد تا این‌که مرد تبهکار دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. این درحالی بود که در بازرسی از رایانه شخصی متهم علاوه بر تصویر و فیلم تهیه شده از شاکی، تصویر و فیلم مربوط به بیش از پنج دختر و زن جوان دیگر که مخفیانه گرفته شده بود، کشف شد .

اعتراف مدیرعامل اخاذ

مرد اخاذ در اعترافاتش گفت: من تبعه یکی از کشورهای شمالی ایران هستم و همسر و دو فرزندم آنجا زندگی می‌کنند. برای تاسیس یک شرکت تجاری به ایران آمدم و با کمک دوستم مدارک جعلی با هویت ایرانی تهیه و با اجاره شرکتی در مشهد ، چند زن و دختر را به عنوان منشی وکارمند استخدام کردم اما بعد از چند ماه با مشکل مالی رو به رو شدم. کارمندانم حقوق خود را می‌خواستند و من پولی نداشتم. به همین دلیل تصمیم گرفتم با نقشه‌ای سیاه آنها را بدون پرداخت حقوق اخراج کنم.

متهم اضافه کرد: بنابراین چند هفته‌ای با آنها ارتباط دوستی برقرار می‌کردم و به بهانه‌های مختلف آنها را به خانه‌ام می‌کشاندم و با دوربین‌هایی که در خانه نصب کرده بودم فیلم و عکس می‌گرفتم. بعد هم آنها را اخراج می‌کردم. وقتی حقوقشان را می‌خواستند با تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی آنها، از شکایت منصرفشان می‌کردم. از چند طعمه خود نیز بین سه تا 10 میلیون تومان گرفته‌ام.

هشدار پلیس

سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف متهم برای وی قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایم و نیز شناسایی افرادی که متهم از آنها فیلم و عکس تهیه کرده است، ادامه دارد.

وی با هشدار به زنان و دختران جوان از آنها خواست اگر قصد اشتغال در شرکت‌های خصوصی را دارند، با تحقیق و بررسی از صلاحیت اخلاقی مدیران شرکت‌ها مطمئن شوند و بعد کار خود را در آنجا شروع کنند و در صورت اطلاع از نیت شوم کارفرمایان شیاد، موضوع را به خانواده خود و نیز پلیس اطلاع دهند تا در دام این گونه افراد اخاذ گرفتار نشوند.

همچنین قبل از فعالیت در شرکت‌های خصوصی موضوع فعالیت شرکت را از صنف مربوطه بررسی کرده و به‌راحتی فریب پیشنهاد های مدیران شرکت برای دوستی یا ازدواج را نخورند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha