سرپرست دفتر کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت با اشاره به اهداف سومین همایش ملی معلولیت و حوادث طبیعی گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم دو شاخص میزان آمادگی معلولان برای حوادث طبیعی و میزان آمادگی سازمان‌ها در برابر حوادث طبیعی را ارزیابی کنیم.

سلامت نیوز:سرپرست دفتر کاهش خطر و بلایای وزارت بهداشت با اشاره به اهداف سومین همایش ملی معلولیت و حوادث طبیعی گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم دو شاخص میزان آمادگی معلولان برای حوادث طبیعی و میزان آمادگی سازمان‌ها در برابر حوادث طبیعی را ارزیابی کنیم.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایسنا،‌ دکتر علی اردلان در سومین همایش ملی معلولیت و حوادث طبیعی ضمن تسلیت فاجعه منا، گفت: این فاجعه نشان داد که حوادث و بلایا در همه جا می‌تواند رخ دهد و اگر جامعه‌ای آمادگی لازم برای برخورد با آن‌ها را نداشته باشد، منجر به چنین حوادثی می‌شود.


وی با اشاره به همایش معلولیت و حوادث طبیعی گفت: سابقه همایش به دو سال گذشته بازمی‌گردد. از ابتدای کار جمعیت هلال احمر، بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری این همایش کمک‌های بسیاری انجام دادند. در آن زمان مصوب شد که کمیته‌ای ملی به نام کمیته پیشگیری از معلولیت و حوادث طبیعی شکل بگیرد و در حال حاضر 20 سازمان در آن عضویت دارند و حدود 25 تا 30 برنامه را در سطح کشور اجرا کرده‌اند.


اردلان اهداف این همایش را رونمایی از گزارش معلولیت و حوادث طبیعی در کشور و توجه بیشتر مردم، مسئولان و سیاست‌گذاران به بحث معلولیت و حوادث طبیعی دانست و گفت: باید در این زمینه بیشتر ظرفیت‌سازی کنیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم دو شاخص میزان آمادگی معلولان در برابر حوادث طبیعی و میزان آمادگی سازمان‌ها برای مقابله با حوادث طبیعی را ارزیابی کنیم. این همایش می‌تواند به کمپینی ملی و سپس به یک برنامه اجرایی در کشور تبدیل شود.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha