سلامت نیوز:مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:در حال حاضر یک میلیون و 260 هزار نفر عضو صندوق بازنشستگی کشور هستند که از این تعداد بازنشستگان حوزه آموزش و پرورش با 704 هزار نفر بیشترین آمار صندوق را تشکیل می دهند.

عباس رشیدی در گفتگو با تامین«24» گفت: صندوق بازنشستگی کشور تلاش دارد که با توجه به جمعیت بالای صندوق، پرداختی ها در موقع مقرر انجام شود که در این زمینه دولت همواره ما را یاری کرده است.

رشیدی افزود: در حال حاضر یک میلیون و 260 هزار نفر عضو صندوق بازنشستگی کشور هستند که از این تعداد بازنشستگان حوزه آموزش و پرورش با 704 هزار نفر بیشترین آمار صندوق را تشکیل می دهند.

وی در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: به دلیل تجربه ای که در سالهای گذشته با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ داشتیم، قرارداد سال 94 و 95 نیز مجددا با آتیه سازان حافظ منعقد شد.

طبق گفته وی؛ سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان 14 میلیون تومان است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال جاری حدود هزارمیلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بازنشستگان اعتبار در نظر گرفته شده است و سهم هر بازنشسته از آن 20 هزارتومان است.

رشیدی ادامه داد: در قرارداد جدید افزایش تعرفه ها براساس کتاب ارزش گذاری نسبی انجام شده و مشکلات تعرفه ای سالهای گذشته اصلاح شده است.

وی به مزایای صندوق بازنشستگی به اعضای آن اشاره کرد و گفت: افراد عضو صندوق از طریق طرح" در خانه نمانیم" می توانند از تورهای زیاری و سیاحتی بهره مند شوند و در سال گذشته این ظرفیت 60 هزار نفر بود که در سال جاری به 80 هزار نفر افزایش یافت و به ازای هر بازنشسته و یک همراه،کمک هزینه 500 هزار تومان پرداخت می شود. البته هر فرد بیشتر از دوبار نمی تواند از این تورها استفاده کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همچنین بازنشستگان عضو می توانند از سفرآب درمانی محلات نیز استفاده کنند که ظرفیت این تور حدود 10 هزار نفر است.در تور آب درمانی هیچگونه محدودیتی از نظر دفعات استفاده وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: از سال جاری سفر عتبات عالیات نیز در دستور کار قرار گرفت و سهمیه ای 5 هزار نفری برای آن در نظر گرفته شده است که به ازای هر بازنشسته و یک همراه 500 هزار تومان کمک هزینه تعلق می گیرد.

رشیدی به وام ضروری بازنشستگان صندوق اشاره کرد و گفت: سالهای گذشته تنها 60 هزار نفر می توانستند از وام ضروری یک میلیون و 500 هزار تومانی صندوق استفاده کنند اما با هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات نه تنها سقف این وام تا 2 میلیون تومان افزایش یافت بلکه ظرفیت آن به 250 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

طبق گفته وی؛ الویت در دریافت وام با افرادی است که قبلا از آن استفاده نکرده اند.این وام به صورت قرض الحسنه بوده و علاوه بر آنکه نیاز به ضامن ندارد،هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در گذشته بیمه عمر و حادثه، بازنشستگان بالای 70سال را شامل نمی شد، افزود: در حال حاضر هیچگونه محدودیتی برای استفاده از بیمه عمر و حادثه برای بازنشستگان وجود ندارد و همه بازنشستگان می توانند از مزایای آن استفاده کنند و در صورت فوت 3 میلیون تومان به خانواده این افراد پرداخت می شود.

رشیدی در ادامه گفت: وب سایتی به نام " پایش" در حال طراحی است که در آن مطالب سرگرمی، مراقبتی، تغذیه و مواردی مشابه برای بازنشستگان ارائه می شود و همچنین می توانند از این فضای مجازی برای گفتگو و آشنایی یکدیگر نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در جهت رفاه حال بازنشستگان در دستور کار قرار دارد، افزود: در حال تدوین آیین نامه ای هستیم که بر مبنای آن حداقل مزایا و فعالیت های جانبی که برا ی شاغلین وجود دارد برای بازنشستگان نیز انجام شود.

رشیدی گفت: اگر امکاناتی فراهم شود تا بازنشستگان به سمت بیمارستانهای دولتی سوق داده شوند می توان تا اندازه ای در هزینه درمانی به آنها کمک کرد. همچنین باید وزارت بهداشت حداقل یک بار در ماه  پایش و چکاپ این افراد را در دستور کار خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha