سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 163618

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به بیش از ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز داریم که براساس توان دولت به ازای ایجاد ۲ هزار تخت در هر سال ۴۰ سال زمان برای رفع این کمبود نیاز است.

کمبود بیش از ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

سلامت نیوز: معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به بیش از ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز داریم که براساس توان دولت به ازای ایجاد ۲ هزار تخت در هر سال ۴۰ سال زمان برای رفع این کمبود نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر آقاجانی در مراسم افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان کودکان مفید افزود: در حال حاضر تخت های تحت نظارت وزارت بهداشت حدود 80 هزار تخت است، درحالیکه نیاز کشور حدود 150 تا 160 هزار تخت بیمارستانی است.


آقاجانی تاکید کرد: توان دولت برای هر سال در این خصوص در حد فراهم آوردن 2 هزار تخت بیمارستانی بیشتر نیست و اگر 40 سال زمان صرف شود نیاز این حوزه تا حدی رفع می شود، بنابراین شرایط کنونی در شان مردم نیست و انتظار می رود خیرین در این بخش همراهی بیشتری با حوزه سلامت داشته باشند.


وی با بیان اینکه بیمارستان مفید بیمارستانی با قدمتی چندین ساله است افزود: این بیمارستان یکی از مراکز ارجاع بیمار از کشور و دیگر کشورهای منطقه است و افتتاح بخش پیوند استخوان با شش طرح در فضای 400 متر مربع می تواند اقدامی موثر در رفع نیازهای این حوزه باشد.


آقاجانی ادامه داد: پیش بینی می شود 40 بیمار پیوندی در سال در این بخش درمان شوند و آرامش به خانواده های این عزیزان بازگردد.


معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نقش خیرین در این حوزه بسیار پررنگ است و اگر کمک خیرین نبود، شاهد افتتاح این بخش نیز نبودیم.


آقاجانی افزود: دانشگاه موظف است در بخش پژوهشی و تحقیقاتی خدمات خود را گسترش دهد و ما نیز امیدواریم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این بخش جایگاه خود را در طب بازساختی که الهام گرفته از سلول های بنیادی است پیدا کند.


وی ادامه داد: انتظار می رود اورژانس ها شرایط بهتری پیدا کنند و بیماران برای دریافت خدمات تا این حد معطل نشوند، مشکلات کنونی این حوزه ناشی از کمبود زیرساخت و سرمایه گذاری اندک است؛ اما رویکرد دولت یازدهم و وزارت بهداشت نسبت به گذشته به مشارکت بخش خصوصی گرایش بیشتری دارد و امیدواریم به زودی بخشی از مشکلات حوزه سلامت رفع شود.


معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: بیمارستان مفید یکی از مراکز تخصصی درمان کودکان در کشور است که این بیمارستان به شدت به کمک خیرین در ارائه خدمات درمانی نیاز دارد.


دکتر سیاری افزود: بیمارستان مفید برای متخصصان کودکان هم محل عبادت و هم محل زندگی است و چیزی بالاتر از این نیست که یک پزشک چشم گریان پدر و مادری را به لب خندان تبدیل کند.


سیاری گفت: به عنوان متخصصان کودکان به خیرین سلامت قول می دهیم آنچه در علم و توان داریم در خدمت بهترین مخلوقان خدا که کودکان هستند بکار بندیم.


وی با بیان اینکه مهمترین مسئله برای هر پزشکی بازگرداندن سلامت به کودکی بیمار است افزود: طرح تحول سلامت مشکلات بسیاری را برای بیماران رفع کرده و اگرچه بخشی از مشکلات مالی بیماران رفع شده است؛ اما هنوز هم تعدادی از مراجعه کنندگان در میانه راه درمان به علت مشکلات مالی از پیگیری روند درمان بیمار خود صرف نظر می کنند.


سیاری گفت: خیرین اتصال دهنده بیماران به بخش پایانی درمان هستند و اگر کمک این قشر نباشد بیمارستان مفید به تنهایی از پس نیازهای مالی بیماران برنخواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha