رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی به فروش واکسن در بخش طیور اشاره کرد و گفت: این موسسه با تولیدات خود، با 60 شرکت وارد کننده واکسن های خارجی رقابت می کند.

سلامت نیوز: رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی به فروش واکسن در بخش طیور اشاره کرد و گفت: این موسسه با تولیدات خود، با 60 شرکت وارد کننده واکسن های خارجی رقابت می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حمید کهرام در آیین گشایش کلینیک طیور و پرندگان تحت آزمایش در مجموعه موسسه رازی، افزود: در شش ماهه سال جاری موسسه رازی با تقویت بخش بازرگانی خود رشد خوبی در بخش فروش واکسن های طیور داشته است.

 وی اظهار داشت: میزان فروش واکسن طیور در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته و از نظر ریالی نیز بیش از 50 درصد افزایش فروش داشته ایم که نشان دهنده موفقیت ما در رقابت با واردکنندگان خارجی بوده است. 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و ضرورت تلاش همه بخش ها برای تحقق آن اشاره کرد و گفت: فعالیت بعضی از شرکت های ایرانی برای وارد کردن محصولات خارجی با تعریف های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برابر نیست بطوریکه مجبور هستیم واکسن ها را با ظرفیت کمتر تولید کنیم زیرا خارجی ها وارد می کنند. 

کهرام این واردات را در حالی دانست که آن ها ادعای آزمایش شدن آن از لحاظ کیفیت را دارند در حالیکه کیفیت واکسن های موسسه رازی از بهترین های دنیا کمتر نیست حتی از آن ها بهتر هم هست که افزایش فروش واکسن ها نشان دهنده این ادعا است. وی به شرایط بازار طیور و بیماری های رخ داده در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به این مشکلات این پیشرفت در موسسه قابل تقدیر است.

 رییس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی در ادامه به راه اندازی کلینیک و آزمایشگاه پرندگان تحت آزمایش اشاره کرد و گفت: راه اندازی این آزمایشگاه یکی از درخواست ها در بخش تحقیقات طیور بوده ولی به دلیل استانداردهای بین المللی که برای تولید واکسن وجود دارد وجود این بخش در کنار بخش تولید تناقض داشت. 

وی با اشاره به اینکه به لحاظ این محدودیت ها این بخش در یک فضای محصور ایجاد شده، ادامه داد: با توجه به واکسن هایی که در کشور توزیع می کنیم وجود مرکز تشخیص بیماری ها و رصد کردن کیفیت واکسن ها در بازار برای ما الزامی بود که قدم اول برای رسیدن به هدف راه اندازی این آزمایشگاه بود. 

کهرام با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این آزمایشگاه را بتوان با تجهیزات روز مجهز کرد، گفت: بخش پرندگان تحت آزمایش و کالبدگشایی پرندگان علاوه بر طرح های تحقیقاتی کنونی، در آینده در طرح توسعه ی ایجاد پژوهشکده طیور هم کاربرد فراوان خواهد داشت. این کلینیک و آزمایشگاه در موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی مستقر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha