محققان و متخصصان علوم پزشكی دریافته‌اند كه انسانها می‌توانند ویروس آنفلوآنزای خوكی را در یك همه گیری جدید به خوكها منتقل كنند.

پژوهشگران هشدار دادند: زنجیره ویروس آنفلوآنزا موسوم به A/H1N1 كه هم اكنون در انسانها به مرحله همه‌گیری رسیده است می‌تواند از انسانها به خوكها منتقل شود و به سرعت این حیوانات را آلوده كند.

این پژوهش جدید در مجله «جنرال ویرولوژی» به چاپ رسیده است. دكتر توماس والنكامپ و گروه تحقیقاتی و از انستیتو فردریك - لوفلر در آلمان به این نتایج دست یافته‌اند. این محققان برای آزمایش پنج خوك را به این ویروس آلوده كردند سپس آنها را در كنار چند خوك سالم در یك فضا نگهداری كردند.

محققان دریافتند كه ظرف چهار روز خوكهای سالم به ویروس آنفلوآنزای خوكی مبتلا شدند و در تمام خوكها علائم بالینی آنفلوآنزا مشاهده شد.

دكتر والنكامپ با ادامه تحقیقات خود دریافت كه انسانهای مبتلا نیز می‌توانند ویروس را به خوكها منتقل كنند كه این امكان سرعت انتشار ویروس را در هر دو گونه افزایش می‌دهد.

این متخصص ویروس شناس می‌گوید: در ابتدای همه گیری تصور می‌شد كه ویروس آنفلوآنزای خوكی از خوكها به انسان انتقال پیدا می‌كند اما در پژوهش جدید معلوم شد عكس این ارتباط نیز صادق است. اما از سوی دیگر این پژوهشگران دریافتند كه امكان انتقال ویروس از خوكها به مرغ‌ها وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha