طبیبان طب سنتی تبت در منطقه مقالایا در حال توزیع قرص‌های گیاهی ضد ویروس آنفلوآنزای H1N1 به طور رایگان در این كشور هستند تا از شیوع این آنفلوآنزای خطرناك و نگران كننده جلوگیری كنند.

دكتر تنزین نوربو از پزشكان معروف تبتی در این باره گفت: این قرص گیاهی «ریم سونگ گوجور» نام دارد و یك داروی موثر پیشگیرانه در برابر آنفلوآنزای خطرناك H1N1 است.

وی افزود: پس از این كه سازمان بهداشت جهانی خبر همه‌گیری جهانی آنفلوآنزای H1N1 را اعلام كرد، تولید این قرص‌های پیشگیرانه در مركز سلامت پزشكی تبت در داراماسالا آغاز شد.

دكتر نوربو تصریح كرد: قصد ما از تولید این قرص‌ها كنترل بیشتر شیوع ویروس جدید است. ما تاكنون از این داروها در تمام جهان توزیع كرده‌ایم.

به گفته پزشكان تبتی؛ این قرص‌ها تركیب 9 ماده مختلف است.

پزشكان می‌گویند: این قرص‌ها خوردنی نیستند بلكه طریقه مصرف آنها به این گونه است كه دور گردن بسته می‌شوند و سپس فرد در هنگام صبح با معده خالی یا پس از تماس با فرد آلوده و یا در حین سفر آن را بو می‌كشد.

دكتر نوربو می‌گوید: قطعا این قرص‌ها برای بسیاری دیگر از بیماریهای مسری و واگیردار موثر هستند و این تاثیر مفید و فوق‌العاده از تقاضای انبوه برای دریافت داروی فوق از كشورهای اروپا، آمریكا و حتی چین اثبات شده است.

دكتر نوربو تاكید كرد: با این وجود افرادی كه در حال حاضر مبتلا هستند حتما باید برای درمان به بیمارستان منتقل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha