سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 163645

ایرلند شمالی دومین کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از اسکاتلند است که ممنوعیت تولید محصولات تراریخته را اعلام کرده است.

ممنوعیت تولید محصولات تراریخته در ایرلند شمالی

سلامت نیوز: ایرلند شمالی دومین کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از اسکاتلند است که ممنوعیت تولید محصولات تراریخته را اعلام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایانا، پس از اعلام اسکاتلند مبنی بر ممنوعیت کاشت محصولات ژنتیکی اصلاح شده، ایرلند شمالی دومین کشور عضو اتحادیه اروپا است که کاشت محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کرد.

وزیران کشاورزی و محیط زیست هر دو کشور اسکاتلند و ایرلند شمالی عواقب ممنوعیت تولید محصولات تراریخته را از لحاظ کاهش بازاریابی پذیرفته‌اند. پیش از این نیز با هشدار رئیس جمهور روسیه در استفاده از این محصولات، ممنوعیت واردات و توزیع محصولات تراریخته در این کشور نیز به تصویب رسید.

همچنین پاپ در سخنرانی اخیر خود با بیان اینکه نمی‌توان از مشکلات عدیده تولید محصولات تراریخته چشم‌پوشی کرد، گفته است توسعه اینگونه محصولات تراریخته شبکه گسترده اکوسیستم را مختل می‌کند، تنوع تولید را کاهش داده و در زمان حال و آینده به اقتصاد مناطق مورد کشت آسیب می‌رساند.

رهبر کاتولیک‌های جهان تأکید کرده است که بدون‌شک مسئله توسعه کشت‌های تراریخته در دنیا نیازمند توجه فوری است و برای پایان دادن به این مشکل باید مباحثات علمی و اجتماعی آن را لحاظ کرد.

این در حالی است که طی هفته گذشته اعضای کمیته‌های کشاورزی و سلامت مجلس کنیا حمایت خود را از محصولات تراریخته اعلام کردند و یکی از اعضای مجلس کنیا در این رابطه گفته است کنیا نمی‌تواند بیش از این در انزوا زندگی کند و فناوری‌های جدید را نپذیرد. در حالی که سایر کشور‌های آفریقایی ازجمله آفریقای جنوبی، بورکینافاسو و سودان در حال پذیرش بیوتکنولوژی هستند، کشور ما نباید عقب بماند. به علاوه، اینکه به دانشجویان اجازه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی را بدهیم در حالی که هنوز اجازه استفاده از این فناوری را نداریم، تنها هدررفت سرمایه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha