پنجمین کنگره سراسری رفتارهای پرخطر با حضور محققان، پژوهشگران و اساتید برتر رشته های مختلف از روز سه شنبه به مدت سه روز در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز بکار کرد.

سلامت نیوز:پنجمین کنگره سراسری رفتارهای پرخطر با حضور محققان، پژوهشگران و اساتید برتر رشته های مختلف از روز سه شنبه به مدت سه روز در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز بکار کرد.

به گزارش سلامت نیو.ز به نقل از ایرنا دبیر علمی پنجمین کنگره رفتارهای پرخطر در این مراسم گفت: از میان بیش از 600 مقاله دریافتی از سوی دبیرخانه همایش، 260 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر پذیرفته شده است.

دکتر نورمحمد بخشانی اظهار داشت: شیوع و بروز سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری و درمان اعتیاد در گروههای جمعیتی مختلف، همه گیرشناسی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در گروههای جمعیتی مختلف مرتبط با مصرف مواد مخدر و سیگار و رفتارهای جنسی ناایمن از مهمترین محورهای این همایش است.

وی رفتارهای تغذیه ای پرخطر، آسیب های عمدی و غیر عمدی (خشونت، خودکشی، تصادفات و پرخاشگری) و عوامل زیستی، روان شناختی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط با رفتارهای پرخطر را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.

وی ادامه داد: از دیگر موارد قابل طرح در این همایش می توان به همکاری های درون بخشی و بین بخشی در پیشگیری از رفتارهای پرخطر، تهاجم فرهنگی و رفتارهای پرخطر و برنامه های پیشگیری از رفتارهای پرخطر در سطوح ملی و محلی اشاره کرد.

دبیر علمی چهارمین کنگره سراسری رفتارهای پرخطر بیان کرد: سه کارگاه آموزشی با موضوعات بازتوانی شناختی در اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد آمفتامین و کاهش خشونت در خانواده و درمان رفتاری شناختی اعتیاد در حاشیه این همایش برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha