وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل 5 کمیته دائمی ذیل شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان را به عنوان یکی از مصوبات مهم سومین جلسه شورای عالی کار و کودکان خیابانی اعلام کرد و گفت: معتقدیم حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان عین حق شهروندی آنهاست.

ابزاری مناسب برای حمایت اجتماعی از کودکان کار وجود ندارد

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل 5 کمیته دائمی ذیل شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان را به عنوان یکی از مصوبات مهم سومین جلسه شورای عالی کار و کودکان خیابانی اعلام کرد و گفت: معتقدیم حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان عین حق شهروندی آنهاست.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی ربیعی در سومین جلسه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار شد، با بیان اینکه حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان عین حق شهروندی آنان است، گفت: رویکرد ما در حمایت اجتماعی از کودکان رویکرد حق محور است.


وی ادامه داد: معتقدیم کار کودک نتیجه آسیب‌پذیری‌های اجتماعی و اقتصادی است که با مجموعه‌ای از حوادث به هم پیوسته چون فقر، بیکاری، بیماری، معلولیت، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی گره خورده است و حتی یک ابزار مناسب برای حمایت اجتماعی از آنان وجود ندارد و باید یک سیستم فراگیر ایجاد شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همکاری خوب وزارت کشور با وزارت کار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان در 15 استان کشور فعال شده است و موضوع حمایت از کودکان کار و خیابان به گفتمان قالب در فضای عمومی رسانه‌ای و دستگاه‌ها تبدیل شده است.


ربیعی ادامه داد: تشکیل این شورا باعث ایجاد هماهنگی در تدوین سیاست‌ها، تصویب سیاست‌ها و اجرای برنامه‌های مرتبط با کودکان کار و خیابان شده است.
وی در ادامه از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای پیگیری امور مربوط به کودکان کار و خیابان تشکر کرد و گفت: 5 کمیته دائمی ذیل شورای ساماندهی برای پیگیری امور حمایتی از کودکان کار و خیابان تشکیل شود. کمیته کودکان در معرض اعتیاد و کودکان بازمانده از تحصیل از جمله این کمیته‌ها خواهند بود.


ربیعی افزود: باید در تمام کمیته‌ها و تمام مراحل سیاست‌گذاری و اجرا موسسات خیریه، موسسات غیردولتی، فعالان مدنی نیز مشارکت داشته باشند و تمهیدات لازم برای نقش‌آفرینی آنان فراهم شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین استفاده از الفاظی چون ساماندهی و جمع‌آوری را برای پیگیری وضعیت کودکان کار و خیابان نامناسب دانست و گفت: این الفاظ در شان کودکان نیست و از آنجا که این کلمات بار معنایی دارند، باید ترتیبی اتخاذ شود که حمایت‌ها در یک بستر اجتماعی مناسب ارائه شوند و عنوان شورای ساماندهی کودکان و کار و خیابان به شورای حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان تغییر کند.


در این جلسه نمایندگان مختلف دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله وزارت آموزش و پرورش، قوه قضاییه، هلال‌احمر، سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با موادمخدر، صداوسیما، سازمان مدیریت، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، مرجع ملی حقوق کودک، و شورای شهر و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha