محققان دانشگاه ساسکس اعلام کردند گربه ها با توجه به احساسات انسان هنگام نیاز نوعی صدای التماس مانند از خود ایجاد می کنند تا انسان را برای فراهم آوردن نیاز خود ترغیب کند.

مطالعات جدید نشان می دهد گربه ها به خوبی قادرند از احساسات انسان نسبت به خود برای دستیابی به خواسته هایشان مانند غذا استفاده کنند.

محققان در دانشگاه ساسکس اعلام کردند گربه ها با زیرکی تمام می توانند احساسات انسانها را برای دستیابی به خواسته هایشان به بازی بگیرند. این جاندارن نوعی صدای گریه مانند را با صدای مخصوص خود ترکیب کرده و به این شکل صاحب خود را برای تهیه غذا بر می انگیزانند.

به گفته دانشمندان امکان بی توجهی انسان به این صوت ترکیبی که حالتی کاملا التماسی دارد، بسیار مشکل خواهد بود و راندن گربه از خود در این موقعیت نیز کاری بسیار سخت خواهد بود. محققان همچنین این رفتار در گربه ها را که از لحن گریه مانند در دستیابی به خواسته های خودشان استفاده می کنند، به عنوان رفتاری کاملا زیرکانه که مقاومت انسان در برابر تن دادن به درخواست آنها نسبت به شرایط معمولی بسیار کمتر است، یاد می کنند.

آزمایشها بر روی تعدادی افراد مختلف که برخی از آنها حتی تجربه نگهداری از گربه ها را نداشته اند نشان می دهد که صوت ترکیبی گربه ها در انسان ناخشنودی بیشتر و سرعت واکنش بالاتری به وجود می آورد. زمانی که صوت گریه از این اصوات برداشته شد محققان مشاهده کردند سرعت پاسخگویی انسان در برابر صوت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش ای بی سی، این رفتار بیشتر در میان گربه های خانگی که به تنهایی با مالک خود زندگی می کنند دیده می شود و گربه هایی که در محیطهای شلوغتر یا با چند گربه دیگر در حال زندگی هستند، کمتر از این رفتار استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha