سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 163680

در سال ۲۰۱۵ محققان آمریکایی ثابت کردند نوعی نژاد آلمانی سگ می‌تواند با بوییدن ادرار افراد مبتلا به سرطان تیرویید را در مراحل پیشرفته تشخیص دهد‌‌.

سلامت نیوز: در سال ۲۰۱۵ محققان آمریکایی ثابت کردند نوعی نژاد آلمانی سگ می‌تواند با بوییدن ادرار افراد مبتلا به سرطان تیرویید را در مراحل پیشرفته تشخیص دهد‌‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، دو هفته بعد از آنکه ماموگرافی و بیوپسی دادم ونتایج منفی بود سگم شروع به بو کردن نفسم کرد و روی سینه‌ام باپنجه می‌‌کشید‌‌.

 آزمایش مجدد نشان داد به علایم پیش از سرطان پستان مبتلایم‌‌‌‌. اینها گزارشاتی است که یک خانم ۶۰ ساله انگلیسی در مورد آن صحبت کرده است اما این موضوع که آیا سرطان بو دارد و آیا سگ‌ها متوجه آن می‌‌شوند هنوز از نظر علمی تایید شده نیست‌‌‌‌.

از سال ۲۰۰۴ تاکنون بررسی‌‌های بسیاری نشان داده گازهای فرار ارگانیک ناشی از سرطان در ادرار و تنفس فرد بیمار در درجات پیشرفته بیماری وجود دارد و قابل تشخیص است‌‌‌‌.

در سال ۲۰۱۵ نیز محققان آمریکایی ثابت کردند نوعی نژاد آلمانی سگ می‌تواند با بوییدن ادرار افراد مبتلا به سرطان تیرویید را در مراحل پیشرفته تشخیص دهد‌‌.

در سال ۲۰۱۴ محققان مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلان متوجه شدند سگ‌ها می‌توانند با موفقیت ۹۸ درصدی افراد مبتلا به سرطان را تشخیص دهند‌‌‌‌. محققان مرکز Technion نیز بر همین مبنا بینی هوشمندی ساخته‌اند که تا ۹۵ درصد می‌تواند سرطان را در افراد مبتلا شناسایی کند. این روش کم هزینه‌‌‌تر و ساده‌‌‌تر است اما تنها در مراحل پیشرفته کاربرد دارد و نمی‌توان آن را جایگزین سایر روشهای تشخیصی سرطان کرد‌‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha