معاون درمان وزارت بهداشت، از کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و گفت: توان دولت، ایجاد سالانه ۲ هزار تخت است که با این حساب، ۴۰ سال زمان برای رفع کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز است.

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، از کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و گفت: توان دولت، ایجاد سالانه ۲ هزار تخت است که با این حساب، ۴۰ سال زمان برای رفع کمبود ۸۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر محمد آقاجانی روز سه شنبه در مراسم افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان کودکان مفید، اظهارداشت: افزود: در حال حاضر تخت های بیمارستانی تحت نظارت وزارت بهداشت حدود ۸۰ هزار تخت است.


وی با بیان اینکه شرایط کنونی در شان مردم نیست و انتظار می رود خیرین در این بخش همراهی بیشتری با حوزه سلامت داشته باشند، به وضعیت بیمارستان مفید اشاره کرد و افزود: این بیمارستان یکی از مراکز ارجاع بیمار از کشور و دیگر کشورهای منطقه است و افتتاح بخش پیوند استخوان می تواند اقدامی موثر در رفع نیازهای این حوزه باشد.


آقاجانی ادامه داد: پیش بینی می شود ۴۰ بیمار پیوندی در سال در این بخش درمان شوند و آرامش به خانواده های این بیماران بازگردد.
معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: نقش خیرین در این حوزه بسیار پررنگ است و اگر کمک خیرین نبود، شاهد افتتاح این بخش نبودیم.


آقاجانی افزود: انتظار می رود اورژانس ها شرایط بهتری پیدا کنند و بیماران برای دریافت خدمات تا این حد معطل نشوند، مشکلات کنونی این حوزه ناشی از کمبود زیرساخت و سرمایه گذاری اندک است اما رویکرد دولت و وزارت بهداشت نسبت به گذشته به مشارکت بخش خصوصی گرایش بیشتری دارد و امیدواریم بزودی بخشی از مشکلات حوزه سلامت رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha