سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 163706

تغییرات عادت‌های تغذیه‌ای روزانه روشی مؤثر برای کنترل خستگی و بازیابی انرژی دوباره توصیه نوین محققان حوزه سبک زندگی است.

سلامت نیوز: تغییرات عادت‌های تغذیه‌ای روزانه روشی مؤثر برای کنترل خستگی و بازیابی انرژی دوباره توصیه نوین محققان حوزه سبک زندگی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد، جایگزین کردن یک لیوان آب پرتقال به جای نوشیدن قهوه در طول روز نه تنها خستگی را از بین می‌برد بلکه فلاونوئیدهای موجود در این نوشیدنی مقوی، قدرت تمرکز فردی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.  در این مطالعات مشخص شد، افرادی که روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال آغاز می‌کنند، سرحال‌تر از کسانی هستند که به مصرف چای یا قهوه برای آغاز یک روز کاری وابسته شده‌اند. تغییر این عادت غذایی و جایگزین کردن رفتاری دیگر گردش خون را در مغز افزایش داده و ارتباطات بین سلولی را در مغز بهبود می‌بخشد.

به عقیده پژوهشگران فعال در حوزه علوم غذایی تنها با نوشیدن 240 میلی لیتر آب پرتقال در روز می‌توان مغز را برای فعال بودن در یک روز کاری سخت آماده کرد. در واقع با این عادت غذایی می‌توان تأثیرات کوتاه مدت نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای را که به افزایش تمرکز و هشیاری و رفع خستگی کمک می‌کند تقویت کرد به طوری که نتایج این یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که در وعده صبحانه یک لیوان آب پرتقال را جایگزین چای یا قهوه می‌کنند تا ساعت‌ها سر حال بوده و احساس خستگی نمی‌کنند.
این مطالعه که روی گروهی از مردان 24 ساله انجام گرفت نشان داد نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز در مقایسه با دیگر نوشیدنی‌های گاز دار یا کافئین دار که معمولاً در وعده صبحانه مصرف می‌شوند، به افزایش هشیاری و گوش به زنگی افراد کمک می‌کند و تمرکز آن‌ها را در حل مسائل پیچیده افزایش می‌دهد. این تحقیق نشان داد، خواص ریز مغذی‌ها و فلاونوئیدهای موجود در آب پرتقال تا شش ساعت در بدن باقی مانده و به رفع خستگی و افزایش انرژی کمک می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha