سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 163712

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، پزشکان ارتوپد را نماد سختکوشی در عرصه پزشکی کشور دانست.

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، پزشکان ارتوپد را نماد سختکوشی در عرصه پزشکی کشور دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا زالی شب گذشته در جمع پزشکان ارتوپد حاضر در بیست و سومین کنگره جامعه جراحان ارتوپدی ایران در سالن رایزن، گفت: همکارانی که در رشته ارتوپدی فعالیت دارند، حتما نمادی از سخت کوشی حرفه ای هستند.

وی با اشاره به موفقیت های زیادی که در حوزه ارتوپدی نصیب کشورمان شده است، افزود: امروز تمامی اعمال جراحی در حوزه ها و تخصص های مختلف ارتوپدی، در کشور انجام می شود و این باعث افتخار کشور و جامعه پزشکی است.

زالی با تاکید بر اینکه سطح ارائه خدمات ارتوپدی در کشور از استاندارد قابل قبولی برخوردار است، تصریح کرد: امروزه سطح علمی ارتوپدی در کشور به نقطه بالایی رسیده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به تلاش همکاران ارتوپد در مسیر پیشرفت و ارتقای سطح ارائه خدمات به بیماران، گفت: آینده ارتوپدی کشور به مراتب نسبت به گذشته روشن تر خواهد بود.

زالی با گلایه از بی مهری و بی انصافی هایی که درحق جامعه ارتوپدی کشور رخ داده است، افزود: اما این جامعه سخت کوش، لذت و شیرینی ارائه خدمات به مردم را با هیچ چیز عوض نکردند.

وی ادامه داد: مردم قدرشناس دست شفابخش همکاران ارتوپد هستند و همکاران ارتوپد را می توان پیشقراول چنین خدمات رسانی در کشور دانست.

زالی با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه، تصادفات، جنگ و... که همواره مصدومانی را به دنبال دارد، افزود: نقش بی بدیل همکاران ارتوپد در دوران دفاع مقدس را نمی توان نادیده گرفت.

وی از ارتوپدی به عنوان رشته ای سخت و علمی نام برد و گفت: تمام این ویژگی ها که در کنار هم جمع شده، موجب گردیده که رشته ارتوپدی به عنوان رشته ای جذاب در عرصه جهانی و ملی شناخته شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به چالش های حوزه ارتوپدی اشاره و موضوع تعرفه ها را مطرح کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه خدمات ارتوپدی در شرایط غیرمترقبه و تروما ارائه می شود، بنابراین لازم است که نگاه متفاوتی به تعرفه های این رشته پزشکی داشته باشیم.

وی از تاثیر گذاری ریسک خدمت به بیمار و جراح به عنوان یک مولفه موثر در تعیین تعرفه ها نام برد و افزود: بسیاری از خدمات جراحان ارتوپدی در شرایطی به بیمار ارائه می شود که ریسک خطر آن بالاست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به خدمات متفاوت همکاران ارتوپد به بیماران، تاکید کرد: ارتوپدیست ها زودتر دچار فرسودگی شغلی می شوند.

زالی گفت: تبلور ارائه خدمات متفاوت و حساس ارتوپدی که جهان آن را پذیرفته اما در ایران مشاهده نمی شود، باعث گلایه و دلخوری همکاران ارتوپدی در کشورمان شده است که به نظر بنده درست است.

وی با بیان این مطلب که شان همکاران ارتوپد بالاتر از این است که فقط به دنبال مسائل مالی و مادی باشند، افزود: نکته مهم این است که این شرایط برای همکاران ارتوپد کشورمان دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha