رئیس شورای عالی نظام پرستاری درخصوص سرنوشت اجرای تعرفه های خدمات پرستاری گفت: تصمیم گیری برای تصویب نهایی تعرفه های خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه انجام نشده است.

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری درخصوص سرنوشت اجرای تعرفه های خدمات پرستاری گفت: تصمیم گیری برای تصویب نهایی تعرفه های خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه انجام نشده است.

سید یعقوب جعفری در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: قرار بود تعرفه های خدمات پرستاری به صورت پایلوت آغاز شود که هنوز در شورای عالی بیمه هیچ تصمیمی در این زمینه اخذ نشده است.


رئیس شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه انتظار جامعه پرستاری این است که شورای عالی بیمه، تعرفه ‌های خدمات پرستاری را واقع گرایانه تعیین کند، افزود: سازمان نظام پرستاری به طور جدی پیگیر اجرای تعرفه های خدمات پرستاری است اما اراده ای قوی در وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه وجود که این تعرفه ها اجرا شود.


وی ادامه داد: باید جلسه شورای عالی بیمه تشکیل شود و بسته های وزارت بهداشت برای تعرفه های پرستاری به شورا ارسال شود تا این موضوع به سرانجام برسد اما شورای عالی بیمه می گوید که هنوز بسته ای از سوی وزارت بهداشت برای این شورا ارسال نشده است.


جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: سالهاست که پرستاران منتظر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند که انتظار داریم شورای عالی بیمه اراده ای قوی در این زمینه داشته باشد تا تعرفه ها به تصویب برسد.


رئیس شورای عالی نظام پرستاری با تأکید بر اینکه تعیین تعرفه های پرستاری باید معقول باشد، گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است، در مرحله نهایی قرار دارد که اگر شورای عالی بیمه در این باره تصمیم گیری کند، این قانون اجرا خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha