رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم به حدود 25 درصد کاهش یافته است.

سلامت نیوز: رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم به حدود 25 درصد کاهش یافته است.

حسینعلی شهریاری روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور طی گفت و گو با ایرنا افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی 52 درصد بود که با اقدامات دولت یازدهم سهم مردم در پرداخت این هزینه ها کاهش چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه قوانین چهارم و پنجم توسعه با محور کاهش سهم پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم در دولت یازدهم تحقق یافت اظهار کرد: بر اساس این قانون سهم هزینه های درمانی از جیب مردم باید به کمتر از 30 درصد کاهش یابد.
وی بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب بیمار هیچ دغدغه ای جز رنج بیماری خود نداشته باشد.
شهریاری گفت: دولت یازدهم به حوزه سلامت دید مثبت دارد و عرصه سلامت از اولویت های دولت تدبیر و امید به شمار می رود.
وی با اشاره به کمک های بسیار خیرین به حوزه سلامت اظهار کرد: کمک های خیرین سلامت در طول شش سال قبل تا پایان سال گذشته افزون بر 33 هزار میلیارد ریال بوده است که تا پایان امسال به 40 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
وی ادامه داد: خیرین سلامت با اقدامات خود شامل احداث و بازسازی بیمارستان ها و مراکز درمانی، خرید آمبولانس و کمک به بیماران نیازمند تاکنون نقش مهمی را ایفا کرده اند.
رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان این مجلس امروز در همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور در مشهد شرکت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha