چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 163756

یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد، گفت: شهرنشینی منجر به افزایش استرس در افراد و کاهش فعالیت بدنی روزانه شده است، اما این شیوه نادرست زندگی می‌تواند موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها شود.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه چاقی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد، گفت: شهرنشینی منجر به افزایش استرس در افراد و کاهش فعالیت بدنی روزانه شده است، اما این شیوه نادرست زندگی می‌تواند موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها شود.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمجید موسوی موحدبا اشاره به اینکه بر اساس شرایط بیماران چاقی می‌تواند منجر به عوارض گوناگونی در آن‌ها شود، گفت: به تمام افراد توصیه می‌شود وزن ایده‌آل داشته باشند تا بهتر و سالم‌تر زندگی کنند.


وی با تاکید بر اینکه چاقی را می‌توان با استفاده از تغییرات شیوه زندگی بویژه رژیم غذایی مناسب به خوبی کنترل کرد، اظهار کرد: این عارضه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در افراد افزایش دهد.


این فوق تخصص کلیه، تصریح کرد: کاهش وزن به صورت تدریجی بهترین راه برای کاهش وزن است. حتی اگر افراد بخواهند مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهند، بهتر است این کار به صورت تدریجی باشد. کاهش وزنی که به صورت ترکیب فعالیت بدنی و مصرف یک رژیم غذایی متعادل کم کالری و کم‌ چربی باشد برای افراد بسیار سودمند است.


موسوی با اشاره به اینکه امروزه زندگی شهرنشینی منجر به افزایش استرس در افراد و کاهش فعالیت‌های بدنی روزانه شده است، گفت: این مشکلات و کیفیت نامناسب غذاها نسبت به سال‌های گذشته توانسته منجر به افزایش میزان بروز بیماری‌ها در افراد شود.


این فوق تخصص کلیه در پایان با تاکید بر اینکه افزایش چربی خون در افراد چاق منجر به رسوب چربی در دیواره رگ‌ها می‌شود و شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماری‌های قلبی، ابتلا به فشار خون و دیابت هزینه‌های زیادی را به سیستم درمانی کشورهای دنیا وارد می‌کند. بنابراین افراد می‌توانند با داشتن وزنی ایده‌آل از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha