عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تصرف غیرقانونی بیش از هزار واحد زمین در روستای زیارت خبر داد وگفت: استانداری ها یکی از مقصران اصلی معضل زمین خواری هستند.

استانداری‌ها؛ مقصران اصلی زمین‌خواری در روستای زیارت

سلامت نیوز: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از تصرف غیرقانونی بیش از هزار واحد زمین در روستای زیارت خبر داد وگفت: استانداری ها یکی از مقصران اصلی معضل زمین خواری هستند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به پرونده زمین‌خواری در روستای زیارت شهرستان گرگان، گفت: طی مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افرادی برای بررسی‌های بیشتر در خصوص زمین‌خواری در این روستا و آماده‌سازی یک گزارش انتخاب شدند، اما به طور قطع نمایندگانی از امور اراضی کشور پیگیر این پرونده خواهند بود.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرونده زمین‌خواری در روستای زیارت باید مانند زمین خواری در گردنه حیران مورد بررسی دقیق قرار گیرد، افزود: ممکن است تخلفاتی مانند آنچه که در پرونده گردنه حیران صورت گرفت، در روستای زیارت نیز صورت گرفته باشد که باید با سرعت بیشتری این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه پرونده سنگینی برای روستای زیارت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده است، افزود: به طور حتم اگر نظارت‌ها از سوی سازمان‌های مربوطه و ذی ربط به درستی انجام می‌شد شاهد افزایش معضل زمین خواری در اکثر نقاط کشور نبودیم، زیرا بر اساس گزارش‌های رسیده در این روستا بیش از هزار واحد زمین خواری صورت گرفته است؛ بنابراین باید تاکید کرد که همه نهادها از جمله دستگاه‌های صاحب این اراضی مقصران اصلی زمین خواری هستند که می توان در این خصوص به استانداری ها اشاره کرد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: البته ما برای بررسی این پرونده از همه مقامات و مسئولان محلی دعوت می کنیم تا جهت بیان دیدگاه های خود درباره نحوه بروز این تخلفات و مقصران در این زمینه در ستاد حضور پیدا کنند.

لازم به ذکر است، چند وقت پیش بود که زمین‌خواری در گردنه حیران سر و صدای زیادی ایجاد کرد به طوری که مقام‌های قضایی از برخوردهای محکم و قاطع با متخلفان خبر دادند اما هنوز بحران حیران فروکش نکرده است که معاون عمرانی بنیاد مسکن از ۵۹ هزار تخلف ساختمانی در اراضی یک روستا سخن به میان می‌آورد و در این باره می‌گوید که وضعیت زمین‌خواری در روستای زیارت استان گلستان دردناک‌تر از گردنه حیران است به طوری که این آمارها طی ۸ سال گذشته گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha