رییس سازمان بهزیستی کشورگفت : این سازمان تلاش های زیادی می کند تا همه کودکان تحت پوشش در مهد ها باشند اما به رغم این تلاش ها ، فقط 11درصد کودکان کشور به مهد می روند.

سلامت نیوز: رییس سازمان بهزیستی کشورگفت : این سازمان تلاش های زیادی می کند تا همه کودکان تحت پوشش در مهد ها باشند اما به رغم این تلاش ها ، فقط 11درصد کودکان کشور به مهد می روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک، افزود: این جمعیت بسیار کم است و باید مشوق هایی را فراهم کنیم تا پوشش مهد های ما فراگیرتر شود و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در برنامه ششم توسعه، حداقل 6 درصد به جمعیت پذیرش مهدهای کودک اضافه کنیم.

رییس سازمان بهزیستی در ادامه به تشریح استراتژی های این سازمان در خصوص کودکان پرداخت و گفت: اولین استراتژی ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا مربیان و مدیران مهد های کودک علاوه بر علاقه و انگیزه، تخصص لازم را داشته باشند و فعالیت در مهدها به جای افزایش تئوری ها باید جنبه بازی و مهارت آموزی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین استراتژی سازمان بهزیستی برخورداری و بهره گیری از منابع دینی و ملی در توسعه رفتارهای انسانی است.

محسنی بند پی، ادامه داد: استراتژی سوم سازمان بهزیستی نیز این است که در کنار خانواده ها از ظرفیت های بیرون این حوزه نیز استفاده کنیم به طور مثال در صنعت اسباب بازی باید به مساله هویت فرهنگی مهارت آموزی و رشد استعدادها توجه کرد.

وی یادآور شد: توجه به رشد همه جانبه کودک از برنامه های سازمان بهزیستی است که تمام ابعاد رشد اخلاقی، رشد اجتماع پذیری و رشد فرهنگی را در فرد می گیرد.

رییس سازمان بهزیستی گفت: رشد هوشی کودکان تا چهارسالگی تا 50 درصد و تا هفت سالگی تا 75 درصد تکامل می یابد؛ بنابراین به رغم احساس مسوولیت والدین با توجه به اهمیت رشد و تکامل همه جانبه کودکان باید از ظرفیت های دیگری مانند مهدهای کودک در این زمینه استفاده کرد.

رییس بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت ارشاد در هفته جاری خبر داد و اظهارداشت: بر اساس این تفاهم نامه وزارت ارشاد اعلام آمادگی کرده است تا کتاب های متنوع و مختلفی را در اختیار مهدهای کودک قرار دهد.

محسنی بندپی افزود: همچنین روز گذشته تفاهم نامه ای با سازمان دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش امضا شد تا از هم افزایی امکانات و تخصص ها برای شناسایی به موقع کودکان کم توان و ناتوان استفاده شود.

نخستین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک امروز - چهارشنبه - در تالار بوستان اندیشه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha