چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 163806

گروهی از متخلفان ناشناس با برنامه‌ای از پیش طراحی شده ابتدا کابل تلفن منزل «شایقی» همیار 70 ساله محیط زیست منطقه حفاظت شده زردکوه منصورآباد یزد را قطع کرده و سپس او را به گلوله بستند.

سلامت نیوز: گروهی از متخلفان ناشناس با برنامه‌ای از پیش طراحی شده ابتدا کابل تلفن منزل «شایقی» همیار 70 ساله محیط زیست منطقه حفاظت شده زردکوه منصورآباد یزد را قطع کرده و سپس  او را به گلوله بستند. 

به گزارش سلامت نیوز، آن‌طور که «عباس شریفی» دیگرهمیار و قرقبان محیط زیست منطقه زردکوه به روزنامه ایران می‌گوید:«متخلفان پس از پوشاندن سر و صورت خود به در منزل او می‌آیند و پس از اینکه به پس سرش می‌زنند، با تفنگ ساچمه زنی به لگن او شلیک می‌کنند. » شایقی در حال حاضر در بیمارستان «مرتاض» یزد  بستری است:« شانس آورد که خانمش در منزل بود. وقتی شایقی زخمی می‌شود از منزل به سمت یکی از معدن‌های منطقه می‌رود و از کارگران معدن برای رساندن همسرش به بیمارستان کمک می‌گیرد.»
 به گفته شریفی منطقه زردکوه 75 هزار هکتار وسعت دارد و تنها توسط 6 قرقبان و همیار روستایی حفاظت می‌شود:« ما با موتور منطقه را گشت می‌زنیم و هر وقت به شکارچیان می‌رسیم به محیط زیست زنگ می‌زنیم تا نیروی کمکی مسلح برای حفاظت از منطقه  اعزام شود.» همین قرق‌بانی‌ها هم به زد و خوردهای بسیار میان شکارچیان و همیاران زردکوه که جوانترین آنها 25 سال دارد و مسن ترین آنها 70 سال، منجر می‌شود. شریفی از شکستن دندان‌های پسرش توسط شکارچیان سخن به میان می‌آورد که در نهایت شکایت از آنها با پادرمیانی هم محلی ها، به رضایت ختم می‌شود.»

او می‌گوید: «حمله و شلیک به شایقی را تاکنون هیچ یک از شکارچیان غیرمجاز شناخته شده در منطقه به عهده نگرفته‌اند: «اما شکایت کرده‌اند و با کمک محیط زیست و پلیس امنیت به دنبال پیدا کردن شکارچیان خاطی هستند.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha