معاون امور اجتماعی بهزیستی بر ضرورت اجرای برنامه ملی توانمند سازی نوجوانان تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ریشه کنی فقر، باید برای نوجوانان سرمایه گذاری کرد.

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی بهزیستی بر ضرورت اجرای برنامه ملی توانمند سازی نوجوانان تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ریشه کنی فقر، باید برای نوجوانان سرمایه گذاری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید در آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک افزود: نوجوانان ، افراد 11 تا 20 سال را شامل می شوند و حتی تا سن 24 سالگی را هم برخی کشورها ، دوره نوجوانی در نظر می گیرند ؛ زیرا تکامل ناحیه ای از مغز که مسوولیت ذهنیت نقاد و خلاقیت را بر عهده دارد تا 24 سالگی طول می کشد.

وی در ادامه با اشاره به دوران کودکی گفت: دوران کودکی نیز به دوران کمتر از 18 سال اطلاق می شود؛ با توجه به اینکه تکامل سیستم عصبی در سه سال اول زندگی صورت می گیرد باید به این دوران اهمیت ویژه ای قایل بود؛ زیرا اگر برای آن برنامه ریزی نکنیم می تواند تهدید باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت: کیفیت منابع انسانی در هر کشوری مهم است بنابراین کودکان بیشتری باید از برنامه های مهارت آموزی برخوردار شوند.مسعودی فرید افزود: باید کودکان کم برخوردار نیز از این گونه آموزش ها برخوردار باشند، چون اگر نظام های برنامه ریزی، شکاف های طبقاتی موجود در آموزش را پر نکنند، هنگامی که کودکان به 16 سالگی برسند اختلاف طبقاتی به اندازه ای زیاد می شود که منجر به بروز آسیب های اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه بر آموزش فراگیر همه کودکان تاکید کرد و اظهارداشت: اگر فقط روی دو درصد تیزهوشان و پنج درصد نخبگان سرمایه گذاری کنیم نمی توانیم به اهداف مورد نظر برسیم و باید به هوش هیجانی همه کودکان توجه کنیم و سرمایه گذاری لازم برای آموزشی فراگیر را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اعتبار یک وعده غذای گرم در مهد روستاها افزایش یافته است.مسعودی فرید تاکید کرد: در هر سیاست گذاری کلان باید به این نکته توجه داشت که این سیاست چه تاثیری در رفاه و سلامت کودکان می تواند داشته باشد.نخستین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک امروز - چهارشنبه - در تالار بوستان اندیشه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha