چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 163826

میلیون ها کرم، تنیک و پماد وجود دارد که همه ادعا می کنند می توانند پوستتان را تمیز و سالم نگه دارند. اما چیزی که داخل بشقاب خود قرار می دهید می تواند همه نیاز پوستتان برای زیبا و سالم بودن را در خود داشته باشد.

سلامت نیوز: میلیون ها کرم، تنیک و پماد وجود دارد که همه ادعا می کنند می توانند پوستتان را تمیز و سالم نگه دارند. اما چیزی که داخل بشقاب خود قرار می دهید می تواند همه نیاز پوستتان برای زیبا و سالم بودن را در خود داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، داشتن برنامه غذایی متعادل، خواب کافی و تامین آب بدن برای سلامت و همچنین پوست سالم ضروری است و می تواند میزان مصرف و نیازتان به محصولات زیبایی پوست که گران قیمت نیز هستند را کاهش دهد.


داشتن برنامه غذایی که در آن غذاهای کامل بیشتر خورده شود و غذاهای فرآوری شده محدود باشد هم برای بدن مفید است هم پوست. ماده ی مغذی اصلی در غذاهای مفید برای پوست آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب ها هستند. میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که پوست را از آسیب های سلولی و نشانه های پیری که توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شوند محافظت می کنند. در ادامه چند مورد از غذاهای مفید برای پوست را به شما معرفی می کنیم:


هویج: هویج ها سرشار از بتاکاروتن که به ویتامین A تبدیل می شود هستند. ویتامین A برای ثبات و ترمیم بافت پوست و پیشگیری از خشکی، و پوسته پوسته شدن لازم است.


توت فرنگی: این میوه خوش رنگ و زیبا سرشار از ویتامین C است، که عوارض قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را کم میکند، مویرگ های سوخت رسان به پوست را قوی می کند، به ترمیم آسیب ها کمک می کند و آسیب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. حاوی ویتامین E نیز هست، که پوست را در مقابل آسیب های سلولی محافظت می کند.


تخم مرغ: تخم مرغ ها منبع خوبی از بیوتین هستند، ویتامین B که اساس سلول های پوست، ناخن و مو را شکل می دهد. تخم مرغ حاوی سلنیوم نیز هست، که پوست را در برابر لکه های پیری محافظت می کند.


بادام: بادام ها منبعی عالی از اسید چرب های ضروری و ویتامین E هستند، که پوست را از آسیب نور خورشید در امان نگه می دارد.


ماهی: بهترین منبع برای اسید چرب امگا 3 که خاصیت ضد التهابی دارد ماهی ها هستند. ماهی هایی مانند تن، هالیبوت، تیلاپیا و ماهی خال مخالی نیز مقدار زیادی سلنیوم دارند.


آب: نوشیدن آب را دست کم نگیرید چون تقویت کننده پوست است. آب پوست را مرطوب و کل سیستم بدن را تمیز می کند. حتی مقدار اندکی کم آبی می تواند پوست را خشک و خسته جلوه دهد. در پایان باید گفت همانطور که غذاهایی وجود دارد که برای پوست مفید است غذاهایی نیز هستند که به آن آسیب هایی مانند چروک شدن، آکنه و اگزما می رسانند. غذاهای سرشار از چربی های اشباع، قند و نمک را مصرف نکنید، مقدار زیاد این مواد نه تنها پوستتان را خراب می کند بلکه برای کل بدنتان نیز ضرر دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha