عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مجازات حبس تنها در انتظار پزشکانی است که به عمد خطایی را مرتکب شده‌اند، افزود: در غیر این صورت جرایم مالی جایگزین حبس می‌شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مجازات حبس تنها در انتظار پزشکانی است که به عمد خطایی را مرتکب شده‌اند، افزود: در غیر این صورت جرایم مالی جایگزین حبس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، حسن تامینی لیچائی در گفت وگو با خانه ملت، درباره حبس‌زدایی از جرایم پزشکی،‌ افزود:‌ اخیرا بحثی در حوزه قضایی پیش آمد که بر اساس آن پزشکانی که به عمد یا غیرعمد دچار تخلفی می‌شوند قبل از اثبات آن،‌ قاضی پرونده مجاز به بازداشت آنها است در حالی که این اقدام موجب نگرانی جامعه پزشکی می‌شود و نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حبس‌زدایی از جرایم پزشکی نافی حقوق بیماران نیست؛ ادامه داد:‌ واقعیت آن است که اگر پزشکی به شکل سهوی مرتکب تخلفی شد نباید مجازات حبس برای آن‌ درنظر گرفته شود؛ باید ابتدا جرم اثبات شود و اگر تخلفی عمدی بود به تشخیص قاضی پزشک مجازات شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در برخی مواقع بسیاری از پزشکان اورژانس با مراجعات پی درپی و فشرده بیماران مواجه می‌شوند و اگر قرار باشد در اثر سهل‌انگاری پزشک را بازداشت کنند امنیت خاطر از پزشکان سلب می‌شود.

وی یادآور شد: در کشور برخی مسئولان در حوزه‌های مختلف مانند نمایندگان مجلس، دارای یکسری مصونیت‌هایی هستند اما این دلیل بر آن نیست که اگر نماینده مجلس خطا و  تخلف عمدی انجام داد با وی برخورد نشود بلکه شدت و نحوه برخورد گاهی متفاوت است، در مورد جرایم پزشکی نیز به همین شکل است.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، درباره طرح حذف حبس از جرایم غیرعمد پزشکی که در کمیسیون قضایی و حقوقثی مجلس در دست بررسی است، گفت: در این طرح اگر خطای پزشکی عمدی باشد مجازات حبس در انتظار پزشکان خواهد بود در غیر این صورت جرایم مالی جایگزین حبس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha