متصدی یک آژانس هواپیمایی بدون مجوز با اعلام شکایت تعدادی از زائران عتبات عالیات در حالی به اتهام کلاهبرداری توسط ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد دستگیر شد که مدعی است افراد دیگری به خاطر یکسری اختلاف حساب های مالی به تعهدات خود عمل نکرده اند!

سلامت نیوز: متصدی یک آژانس هواپیمایی بدون مجوز با اعلام شکایت تعدادی از زائران عتبات عالیات در حالی به اتهام کلاهبرداری توسط ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد دستگیر شد که مدعی است افراد دیگری به خاطر یکسری اختلاف حساب های مالی به تعهدات خود عمل نکرده اند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، روز گذشته حدود 14 تن از زائران عتبات عالیات که مدعی بودند طعمه کلاهبرداری های متصدی یک آژانس هواپیمایی بدون مجوز قرار گرفته اند با مراجعه به دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی از این فرد که حدود 42 سال سن دارد شکایت کردند. شاکیان این پرونده اظهار داشتند حدود یک ماه قبل مبالغ میلیونی را به متصدی این آژانس هواپیمایی پرداخت کرده اند و همزمان گذرنامه هایشان را نیز برای انجام امور زیارتی و خروج از کشور تحویل فرد مذکور داده اند. آنان گفتند قرار بود دوازدهم مهر ما را از طریق مرز هوایی به کشور عراق اعزام کند اما اکنون متوجه شدیم که طعمه کلاهبرداری قرار گرفته ایم و آژانس مذکور نیز تعطیل شده است! این در حالی است که این فرد به تعهدات خود عمل نکرده و ما علاوه بر از دست دادن پول هایمان سرگردان مانده ایم.

گزارش ها حاکی است: به دنبال اعلام شکایت تعدادی از زائران عتبات عالیات، متصدی مذکور با صدور دستور قضایی و با راهنمایی شاکیان توسط ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. این فرد که به دریافت پول و گذرنامه از شاکیان اقرار کرد مدعی است افراد دیگری که قرار بود زمینه اعزام زائران را فراهم کنند به تعهدات خود عمل نکرده اند! این در حالی است که برخی از شاکیان نیز ادعا دارند مبالغی از هزینه های اعزام به کشور عراق را به صورت نقدی پرداخته اند و باقیمانده آن را نیز چک صادر کرده اند و نگران وصول چک های خود هستند! بنابراین گزارش به دستور قاضی کشیک دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهم به کلاهبرداری در اختیار ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد قرار گرفت تا بررسی های بیشتری درباره این پرونده و همچنین ادعاهای متهم صورت گیرد. این در حالی است که شاکیان ادعا دارند با گذشت 3 روز از تاریخی که قرار بود آن ها به عتبات عالیات اعزام شوند متهم مذکور از پرداخت وجوه دریافتی و بازگرداندن گذرنامه های آنان به دلایل نامعلومی خودداری می کند.

یک مقام قضایی در این باره به شهروندان هشدار داد: با توجه به این که افرادی بدون مجوز و در پوشش های مختلف از طریق مرزهای زمینی و یا هوایی و به صورت کاروانی اقدام به اعزام زائران به عتبات عالیات می کنند بنابراین شهروندان باید هوشیار باشند و قبل از پرداخت هرگونه وجه و ارائه مدارک قانونی مانند گذرنامه حتما هویت دقیق افراد و مجوزهای قانونی آنان را مورد بررسی قرار دهند چرا که در بسیاری از پرونده های مطروحه در دستگاه قضایی افرادی طعمه کلاهبرداران شده اند که تنها با اعتماد به افراد و بدون بررسی مجوزهای قانونی متصدیان کاروان اقدام به ثبت نام کرده اند و در بعضی موارد نیز در مرزهای زمینی کشور توسط کلاهبرداران رها شده و سرگردان مانده اند در صورتی که هیچ شناختی از متصدیان اعزام کاروان های زیارتی نداشته اند. وی اضافه کرد: بهترین راه برای اطمینان از متصدیان آژانس ها تماس با سازمان حج و زیارت و یا دیگر سازمان های ذی ربط مانند ادارات میراث فرهنگی و گردشگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha