پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

تبرئه از اتهام قتل عمد هم نتوانست سرنوشت مرد جوان را تغییر دهد و این‌بار او به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شد. پس از آن، پرونده قتلی که مرتکب شده ‌بود نیز دوباره به جریان افتاد.

سلامت نیوز:  تبرئه از اتهام قتل عمد هم نتوانست سرنوشت مرد جوان را تغییر دهد و این‌بار او به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شد. پس از آن، پرونده قتلی که مرتکب شده ‌بود نیز دوباره به جریان افتاد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، مأموران پلیس دو سال قبل باخبر شدند مردی مغازه‌دار در یک بازارچه با چند نفر درگیر و هرچند خودش هم زخمی ‌شده است؛ اما با واردکردن ضربه‌ای به بدن فرد مهاجم، او را به قتل رسانده‌ است.


وقتی مأموران به محل رسیدند اورژانس نیز حضور داشت. تکنسین‌ها مرگ یکی از زخمی‌ها را اعلام کردند؛ اما فرد دوم که بیهوش بود به بیمارستان منتقل شد و بعد از انجام مراقبت‌های ویژه کادر پزشکی مرد جوان از مرگ نجات پیدا کرد و به وضعیت عادی برگشت. این مرد که از سوی شاهدان به‌عنوان متهم به قتل معرفی شده‌ بود، به مأموران گفت: «من در بازارچه غرفه‌ای دارم که اجناس کوپنی می‌فروشم. مقتول به مغازه‌ام آمد و برنج خواست؛ گفتم هنوز برنج‌ها را بسته‌بندی نکرده‌ایم و نمی‌توانم به تو بفروشم و باید تا بعدازظهر تحمل کنی. مرد جوان عصبانی شد و حرف‌های ناراحت‌کننده‌ای زد. من هم گفتم عصبانیت فایده‌ای ندارد و باید بعدازظهر بیایی، چون حالا نمی‌توانم کمکی به تو بکنم. مرد رفت. سر ظهر بود که من داشتم وسایل را جمع می‌کردم تا مغازه را تعطیل کنم سرایدار بازارچه هم که گاهی به من کمک می‌کرد، آنجا بود. به او گفتم در حال بستن مغازه هستم. در شرقی مغازه را بسته‌ بودم و می‌خواستم در غربی را هم ببندم که دیدم مرد جوان با شیشه نوشابه وارد مغازه شد و چند نفری هم همراهش بودند. او با شیشه وارد مغازه شد و دو ضربه به سر من زد. من هم او را زدم؛ اما یادم نمی‌آید با شیشه زده‌ باشم من برای دفاع از خودم او را زدم».


متهم در مرحله دادسرا با قرار وثیقه آزاد اما کیفرخواست قتل عمد برای وی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.
این در حالی بود که متهم بعد از آزادی از زندان یک‌بار دیگر بازداشت شد؛ اما این بار به اتهام حمل ٢٠ کیلوگرم ماده شیشه. درحالی‌که متهم به جرم نگهداری از مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌ بود، برای محاکمه درباره پرونده‌ قتل‌اش به دادگاه کیفری فرستاده ‌شد. او از اتهام قتل عمد برائت گرفت و به پرداخت دیه محکوم شد؛ اما اولیای دم به رأی صادرشده اعتراض کردند و پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت که رأی صادرشده نقض و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض فرستاده‌ شد. روز گذشته متهم برای رسیدگی مجدد به اتهامش به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. بعد از اینکه نماینده دادستان در جایگاه حاضر و با تشریح ماجرا خواستار صدور حکم قانونی دراین‌باره شد، ولی دم که مادر مقتول بود برای متهم درخواست قصاص کرد. سپس نوبت به متهم رسید، او اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: «وقتی مقتول به مغازه‌ام حمله کرد دو شیشه نوشابه دستش بود. من هم برای دفاع از خودم تی که دستم بود را سپر قرار دادم و البته چند ضربه هم با همان تی زدم؛ اما دو ضربه‌ای که مقتول به سرم زد، باعث شد خون‌ریزی شدیدی کنم و از حال بروم. وقتی به هوش آمدم در بیمارستان بودم. فقط یادم هست زمانی که سرم خون می‌آمد و روی زمین افتادم، مقتول هم با من درگیر بود و به زمین برخورد کرد».


در این هنگام قاضی گفت: «ضربه‌ای که به مقتول زده شده است به فرق سر او بوده‌ و وقتی فردی به زمین برخورد می‌کند یا به صورت یا از پشت‌سر به زمین می‌افتد، فرق سرش آسیبی نمی‌بیند. ضمن اینکه ضربه‌ای که به فرق سر مقتول وارد شده با شیشه بوده ‌است؛ بنابراین گفته تو نمی‌تواند درست باشد. متهم جواب داد: بعد از موضوع قتل و آزادی من با وثیقه از زندان، گرفتار مواد مخدر شدم و دوستان نابابی پیدا کردم که باعث شدند به سمت مواد بروم و قاچاق کنم. مأموران پلیس ٢٠ کیلو شیشه از من گرفتند که همین هم باعث شد در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شوم. کسی که در مقابل شما ایستاده‌ یک محکوم به اعدام است. من می‌دانم در این پرونده هم به قصاص محکوم نشوم، یک حکم اعدام دارم، به‌همین‌دلیل هم در این پرونده دروغ نمی‌گویم، چون تغییری در سرنوشت من ایجاد نمی‌کند و به‌هرحال محکوم به مرگ هستم. من واقعیت را می‌گویم. از روز حادثه و چگونگی مرگ مقتول هیچ‌چیز به یاد ندارم، چون خودم به شدت آسیب دیدم و بیهوش شدم. اینکه چه کسانی درگیر شدند و چه وسیله‌ای دست‌شان بود را به یاد ندارم، تاجایی‌که خودم می‌دانم من تی داشتم و اعتراف می‌کنم با آن ضرباتی به مقتول زدم؛ اما یادم نمی‌آید با شیشه ضربه‌ای به او زده ‌باشم». قضات با پایان جلسه رسیدگی برای تصمیم‌گیری درباره پرونده مرد اعدامی وارد شور شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha