دبیر انجمن آرترواسکلروز با بیان این كه مخاطرات آلودگی هوا به مراتب بدتر از آلودگی‌های آبی است، خاطرنشان كرد: آلودگی هوا ممكن است موجب تحریک عصبی و آثار سوء بر روی جنین شود؛ همچنان كه بر بیماران سرطانی و قلبی عروقی نیز تاثیر گذار است.

دکتر محمدرضا محمد حسنی درباره آلودگی هوا اعلام کرد: آلودگی هوا همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد ولی نسبتاً به روزهای سه شنبه و چهارشنبه که تعطیل بوده در حال حاضر وضعیت آلودگی هوا بهتر از روزهای قبل است ولی هنوز شهروندان اصول ایمنی را باید رعایت کنند.

دکتر محمد حسنی در ادامه افزود: رسانه‌ها برای اطلاع رسانی به مردم بسیار تلاش کردند و اقداماتی هم از سوی مقامات مسئول ارائه شد. البته هنوز کار آماری در این زمینه صورت نگرفته است. همچنین مشکلات تنفسی در این وضعیت 70 درصد افزایش پیدا کرده است؛ به طوری كه میزان مراجعه بیماران قلبی به پنج برابر رسیده بود و وزارت بهداشت نیز اعلام کرد گزارش آماری دقیق از پیامدها و عواقب این اتفاق نیازمند یک روند طولانی است.

دبیر انجمن آرترواسکلروز كه در رادیو ایران سخن می‌گفت، خاطرنشان كرد: آلودگی هوا به معنی افزایش میزان گازهای سمی و یا ذرات مایع و یا جامد در غلظت‌هایی است که تهدید کننده سلامت باشند.

وی افزود: بحث آلودگی هوا به مراتب از آلودگی آب بدتر است زیرا آلودگی آب را می‌توان به راحتی تصفیه و به صورت جوشانده استفاده کرد اما امکان جلوگیری از تنفس و یا استنشاق نیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha