معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال در راستای راهبرد افزایش جذب پرستاران در مراکز درمانی، پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دو برابر شده است.

پذیرش دانشجوی پرستاری دو برابر شد

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال در راستای راهبرد افزایش جذب پرستاران در مراکز درمانی، پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دو برابر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به تقل از ایرنا، محمد میرزابیگی چهارشنبه شب در جمع مدیران و کارشناسان دفاتر پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ارومیه افزود: این امر در 181 دانشکده پرستاری در سطح کشور انجام شده که امیدواریم در آینده نظام پرستاری مفید باشد.
وی اظهار کرد: هم اکنون کمبود پرستار در کشور وجود دارد که باید این کمبود با استفاده از پرستاران تحصیل کرده جبران شود.
معاون وزیر اضافه کرد: در کنار افزایش کمی پرستاران در کشور ، باید به سمت ارتقای کیفی خدمات پرستاری به ویژه در بخش خصوصی پیش برویم تا بتوانیم زمینه رضایت روزافزون مردم را به دست آوریم.
به گزارش ایرنا و به گفته برخی از مسئولان، هم اکنون بین 120 تا 200 هزار نفر کمبود پرستار در سیستم بهداشت و درمان کشور وجود دارد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین بر تشکیل شورای هماهنگی سیاست گذاری پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.
میرزابیگی ادامه داد: این شوراها می توانند با حضور روسای دانشکده های پرستاری ، مدیران پرستاری و منتخبان این بخش در استان های مختلف تشکیل شوند که در ارومیه راه اندازی شده و دیگر استان ها می توانند از این تجربه بهره ببرند.
وی گفت: این امر می تواند زمینه ساز ارتقای بیش از پیش تعامل جامعه پرستاری شود که بسیار سودمند است.
وی با تبریک و گرامیداشت صدمین سال پرستاری در ارومیه افزود: دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز می توانند با الگوبرداری از این ایده ، آئین های گرامیداشت یکصدمین سال پرستاری را برگزار کنند که در قدردانی از این قشر زحمتکش بسیار سودمند است.
میرزابیگی برای حضور در جشن یکصدمین سال پرستاری در شهر ارومیه به این شهر سفر کرده است.

 100 سال پیش مطابق با سال 1294 هجری شمسی ، نخستین آموزشگاه پرستاری در ارومیه گشایش یافت که متقاضیان زیر دیپلم را می پذیرفت و دوره آموزشی آن سه سال بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    تشکیل شورای سیاستگذاری پرستاری خیانتی دیگر برای مقابله با شورایعالی نظام پرستاری است که به عنوان عالیترین مرجع اظهار نظر در خصوص مسایل پرستاری و از بطن پرستاری جوشیده است . پر واضح است که شورای سیاستگذاری همگی وابسته به سیستم پزشک سالار بوده و نفع پرستاری را مد نظر نخواهند داشت