معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با تاکید بر مقابله با عرضه غیرقانونی برخی داروها، تصریح کرد: سوء استفاده برخی افراد موجب می گردد داروهای ضد درد در اختیار معتادان قرار گیرد.

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با تاکید بر مقابله با عرضه غیرقانونی برخی داروها، تصریح کرد: سوء استفاده برخی افراد موجب می گردد داروهای ضد درد در اختیار معتادان قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند گفت: ۳۰ میلیارد تومان در زمینه کمک به بیماران صعب‌العلاج اعتبار در نظر گرفته می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس این اعتبار هزینه کنند.


وی بر سخت‌گیری در زمینه داروهای قاچاق تاکید کرد و گفت: برخورد با داروهای قاچاق در سطح عرضه و توزیع باید با جدیت دنبال شود و با سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه صحبت‌هایی شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اصلاح سهمیه دارویی و رفع کمبودها یادآور شد: سهمیه داروی استان‌ها اصلاح شده و در عین حال کمبودهایی داریم که تقریبا ۳۰ قلم دارو در کشور کمبود داریم.


دیناروند گفت: راهکار حل کمبود دارویی در کشور پیشگیری است و ۹۰ درصد مشکلات در زمینه داروهایی که تولید داخل است واردات نداریم اما برخی پزشکان داروهایی تجویز می‌کنند که ممنوعیت واردات دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی داروهای ضد درد در کشور قابل دسترسی نیست، افزود: به خاطر برخی سوء استفاده‌ها نمی‌توانیم این داروها را بیشتر در دسترس قرار دهیم و باید کاری کرد که داروهای ضروری برای مردم فراهم شود و راه‌حل این مشکل بیمارستانی کردن برخی داروهای ضددرد است تا دسترسی فقط برای بیماران امکان پذیر شود.


معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برخی داروهای ضد درد با سوءاستفاده برخی افراد در دسترس معتادان قرار می گیرد که این امر موجب صدمه به بیماران نیازمند می‌شود.
وی خواستار اقدام هماهنگ معاونان غذا و دارو در کشور شد و گفت: تخلف در سطح معاونان غذا و دارو قابل قبول نیست و یکی از این تخلفات احداث داروخانه‌های دولتی است که مورد قبول نیست و تنها داروخانه‌های آموزشی به صورت محدود مجوز می‌گیرند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha