معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش 20 درصدی ظرفیت دوره های کارشناسی ارشد گروه پزشکی و تحقق تکلیف وزارت بهداشت در این زمینه خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با مهر افزود: ظرفیت تحصیلات تکمیلی که در چشم انداز برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده بود برابر با 20 درصد ظرفیت دوره های کارشناسی است که باید در پنج سال تحقق می یافت که خوشبختانه اکنون به این ظرفیت دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد از 900 نفر به 1500 نفر و ظرفیت پذیرش در دکتری تخصصی نیز از 180 نفر به 470 نفر افزایش یافته است و تکلیف قانونی وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی محقق شده است.

عین اللهی با اشاره به افزایش ظرفیت دوره های تخصص بالینی از یک هزار و 100 نفر در طی چهار سال به یک هزار و 700 نفر یادآور شد: کیفیت آموزشی رشته های تخصصی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور بسیار بالاتر از سایر کشورهای منطقه است و ما فارغ التحصیلان خوبی داشته ایم و یکی از نشانه های آن نیز درخواست های متعدد بیماران خارجی برای ورود به ایران و درمان در بخشهای تخصصی کشور است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت ظرفیت دوره های تخصصی را بی رویه افزایش نخواهد داد چرا که در این صورت بر روی کیفیت آموزش تاثیر می گذارد و از کارآمدی متخصصین کاسته می شودو این در حالی است که در برخی کشورها مانند هند و پاکستان متخصصان با کیفیت کاری پایین تری تربیت شده اند و این نیز به دلیل افزایش بی رویه ظرفیت پذیرش در دانشگاههای این کشورها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha