جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 163965

یک فوق تخصص جراحی سینه گفت: از بین ۳ هزار تا ۳۵۰۰ بارداری، یک مورد ابتلا به سرطان سینه گزارش می شود.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص جراحی سینه گفت: از بین ۳ هزار تا ۳۵۰۰ بارداری، یک مورد ابتلا به سرطان سینه گزارش می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر پریسا عظیمی نژادان در حاشیه همایش یک روزه سرطان و بارداری که در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه سرطان سینه قابل درمان است اگر به موقع تشخیص داده شود، گفت: سرطان سینه اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود احتمال برگشت ندارد و اگر بیمار زودتر به پزشک مراجعه کند نتیجه عمل موفقیت آمیزتر است.


وی گفت: از بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ حاملگی در حین بارداری، یک مورد سرطان سینه وجود دارد و در حین شیردهی هم ممکن است موارد ابتلا به سرطان سینه دیده شود که بهتر است در این دوره بانوان تغییرات سینه را به حساب شیردهی نگذارند.
این متخصص جراحی عمومی افزود: اغلب مادران وجود توده یا تغییرات شکلی سینه را در زمان شیردهی به حساب خوش خیم بودن توده می گذارند اما باید بدانند اگر این توده بیش از دو هفته دوام بیاورد و تغییر رنگ در آن ایجاد شود باید زودتر به پزشک مراجعه کنند زیرا جراحی توده در حین شیردهی و بارداری هم انجام می شود.


عظیمی نژادان گفت: بعد از جراحی، بهبودی کامل نیست و نیاز به رادیوتراپی، شیمی درمانی و استفاده از دارو در طول درمان نیز نیاز است.
وی تاکید کرد: البته حتی در زمان حاملگی می توانیم سینه و بچه را حفظ کنیم در صورتی که پیشرفت موضعی زیاد نباشد.
این فوق تخصص جراحی سینه گفت: اگر قبل از حاملگی خانم ها دچار سرطان سینه باشند آن سینه شیردهی ندارد و از سینه مقابل امکانپذیر است اما حین شیردهی اگر سرطان سینه بروز کند شیردهی را قطع می کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha