سلامت نیوز:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در سال جاری یكصد مدرسه ویژه مبارزه با دیابت تعریف شده است، كه در این مدارس به دانش آموزان آموزش می دهیم چگونه با تغذیه سالم و تحرک بدنی، از ابتلا به دیابت در سال های آینده جلوگیری کنند.

دكتر محمد حسن لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در برنامه «فراسو» کاری از گروه تغذیه و سلامت شبكه رادیویی سلامت با اشاره به وضعیت مصرف شیرینی جات در این استان گفت: استان یزد از استان هایی است که مصرف و تولید بسیار بالایی در زمینه شیرینی جات دارد و در هر خیابانی چندین مغازه ی شیرینی فروشی وجود دارد، در سال های گذشته یزد آمار بالای دیابت را دارا بوده است، که این آمار حاکی از این دارد که ما در بخش های سلامت محور باید پیشگیری گسترده تری داشته باشیم.


وی در پاسخ به این پرسش كه شما برای پیشگیری از کجا آغاز کرده اید؟، افزود: در دانشگاه علوم پزشکی یزد امسال 100 مدرسه ویژه مبارزه با دیابت تعریف شده است، یعنی مدارسی که در آنها به دانش آموزان آموزش می دهیم چگونه با تغذیه سالم و تحرک بدنی از ابتلا به دیابت در سال های آینده جلوگیری کنند .همچنین این دانش آموزان را به عنوان پیام آور سلامت انتخاب کرده ایم تا از این طریق با خانواده های آنها در ارتباط باشیم.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با اشاره به دلیل اقبال مردم استان یزد به مصرف شیرینی اظهاركرد: در فرهنگ تغذیه ایی استان مصرف نبات و شیرینی های سنتی در مردم نهادینه شده و هر فردی تمایل به مصرف این مواد را از کودکی و در خانواده یاد می گیرد. بنابراین ما جامعه هدف مهم خود را مادران قرار داده ایم و امیدواریم بتوانیم از این طریق آمار مصرف شیرینی جات را در استان کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha