انتقال گروه چهارم از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا که قرار بود بامداد امروز (شنبه) به کشور وارد شوند، به تعویق افتاد.

سلامت نیوز: انتقال گروه چهارم از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا که قرار بود بامداد امروز (شنبه) به کشور وارد شوند، به تعویق افتاد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، قرار بود امروز 87 پیکر متعلق به زائران جان‌باخته در فاجعه منا با چهارمین پرواز هواپیمایی سعودی به کشور منتقل شود، اما گفته شده به دلیل زمان‌بَر بودن تشریفات قانونی برای خروج این پیکرها از عربستان، انتقال آنها فعلا به تعویق افتاده است.

این 87 پیکر ابتدا قرار بود بامداد جمعه به ایران منتقل شوند که آن زمان نیز تشریفات قانونی با تاخیر انجام شد و انتقال پیکرها به امروز موکول شده بود.

مقامات سازمان حج و زیارت هنوز زمان دقیقی را برای انتقال گروه چهارم از پیکرهای حجاج ایرانی اعلام نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اوحدی روز گذشته با اعلام اینکه "هم‌اکنون پیکر 397 جان‌باخته حادثه دلخراش منا را در اختیار داریم" گفت: از این تعداد 308 پیکر با سه پرواز به ایران منتقل شده و دو پیکر دیگر، ایرانی بودن‌شان محرز شده، اما هویت آنها هنوز شناسایی نشده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، تلاش تیم تفحص برای روشن شدن سرنوشت 67 جان‌باخته دیگر که اطلاعی از آنها نیست ادامه دارد.

اوحدی خاکسپاری پیکرهای حدود 1400 تن از جان‌باختگان فاجعه منا در دو مرحله توسط سعودی را یادآور شد و گفت: امیدواریم هیچ پیکری از عزیزان ما دفن نشده باشد، اما با این حال زمینه برای پیگیری وجود دارد و در مراحل بعدی اگر نیاز بود، برای شناسایی از طریق اثر انگشت و آزمایش DNA اقدام خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha