شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

زنی كه بیش از نیمی از عمر خود را با جیب‌بری گذرانده است پس از آزادی از زندان باند دو نفره سرقت تشكیل داد و بار دیگر به جیب بری از ده‌ها تهرانی پرداخت.

سلامت نیوز:زنی كه بیش از نیمی از عمر خود را با جیب‌بری گذرانده است پس از آزادی از زندان باند دو نفره سرقت تشكیل داد و بار دیگر به جیب بری از ده‌ها تهرانی پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،رسیدگی به این پرونده از بیستم شهریور امسال با دستگیری یك زن و مرد مشكوك از سوی گشتی كلانتری ١١٧ جوادیه تهرانپارس آغاز شد. در این روز تیمی از ماموران هنگام گشت‌زنی، متهمان را به عنوان سارق دستگیر و به كلانتری منتقل كردند. در بازرسی از آنها تعدادی گوشی همراه، مدارك شناسایی و عابربانك‌های متعلق به دیگران كشف شد كه متهمان با شیوه جیب بری به سرقت برده بودند.

 به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «جیب بری» تشكیل و برای رسیدگی در اختیار كارآگاهان پایگاه هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقیقات هر دو متهم به نام‌های شهین ٥٧‌ساله و میثم ٣٢ ساله بازجویی شدند و به ده‌ها فقره جیب‌بری اعتراف كردند. شهین در بازجویی‌ها به كارآگاهان گفت: «من و میثم با هم فامیل هستیم. وقتی از زندان آزاد شدم با هم باند جیب بری تشكیل دادیم. ما در اطراف مراكز تجاری تهران در «بازار شوش»، «نازی آباد» و «بازار تهران» پرسه می‌زدیم و پس از انتخاب مالباخته‌ها، میثم به عنوان «سیاه كن» - فردی كه مالباخته‌ها را به بهانه‌های مختلف سرگرم می‌كند تا عضو دیگر باند نقشه سرقت را اجرا كند – به آنها نزدیك می‌شد و سرگرم‌شان می‌كرد. وقتی صحبت‌شان بالا می‌گرفت من به آرامی نزدیك‌شان می‌شدم و جیب‌شان را می‌زدم.»

میثم، دیگر متهم پرونده نیز در بازجویی‌ها اعترافات شهین را تایید كرد تا كارآگاهان به بررسی سوابق آنها در بانك اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار پلیس بپردازند. بررسی‌ها نشان می‌داد شهین از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری است و از ٢٨ سال پیش به اتهام سرقت به این شیوه در تهران و سایر شهرها پشت میله‌ها افتاده است. او آخرین بار ٢٦ مرداد سال پیش نیز به اتهام ده‌ها فقره جیب بری دستگیر شده اما پس از آزادی بار دیگر به سرقت روی آورده بود.

 سرهنگ كارآگاه داوود‌فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزییات پرونده از انتشار تصاویر بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها برای شناسایی سایر جرایم ارتكابی و مالباختگان احتمالی خبر داد و از همه آنهایی كه موفق به تشخیص چهره متهمان می‌شوند خواست تا برای پیگیری شكایت خود به پایگاه هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha