معاون فنی اداره سلامت روان وزارت بهداشت جزییات برنامه‌های این وزارتخانه به مناسبت هفته سلامت روان را اعلام کرد.

سلامت نیوز:معاون فنی اداره سلامت روان وزارت بهداشت جزییات برنامه‌های این وزارتخانه به مناسبت هفته سلامت روان را اعلام کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، علی اسدی دراین باره گفت: سازمان بهداشت جهانی 18 مهرماه را روز جهانی سلامت روان نامگذاری کرده است، ولی ما در کشور بیشتر از 20 سال است که 24 تا 30 مهرماه را به عنوان هفته سلامت روان در نظر می‌گیریم. ذیل این هفته فعالیت‌هایی از لحاظ آموزشی، پیگیری، سخنرانی و تهیه بسته‌های آموزشی از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت برای این هفته است.


وی ادامه داد: این هفته با شعار سازمان بهداشت جهانی پیش می‌رود که آن "حفظ منزلت انسانی در سلامت روان" است و طبق آن روزهای هفته را نامگذاری کرده‌ایم. روز اول هفته سلامت روان تحت عنوان "اخلاق در سلامت روان"، روز دوم "انگ زدایی در سلامت روان" و روز سوم نیز "ارتباط و سلامت روان" است.


اسدی افزود: روزچهارم این هفته نیز مربوط به "قانون و سلامت روان" است. روز پنجم هم در ارتباط با "مشتری‌مداری و سلامت روان" است . یکی از پرسش‌های مهمی که در این مورد مطرح می‌شود این است که چرا مردم ما هنگام خرید احساس می ‌کنند کلاه سرشان رفته است یا سرقیمت آن چانه می‌زنند؟
به گفته معاون فنی اداره سلامت روان وزارت بهداشت، روز ششم و هفتم نیز به ترتیب درباره "حقوق شهروندی" و "مدیریت در سلامت روان" نامگذاری شده است.


اسدی ادامه داد: برای این روزها با مدیریت دفتر سلامت روان و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، بسته‌های آموزشی طراحی شده و گروه هدف آن عموم مردم است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha