یک کارشناس طب سنتی راه‌های رفع بواسیر از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی راه‌های رفع بواسیر از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی کارشناس طب سنتی اظهار داشت: در پاییز به دلیل غلبه سردی و خشکی، خلط سودا در خون افزایش پیدا می‌کند و بروز برخی بیماری‌ها مانند بواسیر افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی به طور کلی تجمع سودا با پیدایش خون سوداوی در دهانه رگ‌ها را بواسیر می‌گویند و طولانی شدن زمان دفع، فشار زیاد در مقعد باعث طولانی شدن زمان توقف خون در عروق شده که در نهایت بواسیر را ایجاد می‌کند.

راه‌های درمان بواسیر
این کارشناس طب سنتی افزود: مصرف مرغ محلی یا بدون آنتی بیوتیک که در برخی فروشگاه‌های غذای سالم یافت می‌شود و همچنین مصرف میوه‌هایی مانند خربزه, سیب, به و انار به رفع بواسیر کمک می‌کند.

علوی ادامه داد: مصرف زرشک, آلو, آش یا سوپ‌های پر سبزی, اسفیدباج که غذایی است متشکل از برنج، جعفری و گشنیز، کمی تره و شنبلیه، بال و گردن مرغ، روغن زیتون بسیار به رفع بواسیر کمک می‌کند.

وی بیان داشت: مصرف تخم مرغ عسلی, کوکوی تره یا خاگینه زرده تخم مرغ و آب تره نیز بسیار کمک کننده است همچنین ورزش و پیاده روی ملایم بسیار مفید است.


پرهیزات در بیماری بواسیر
این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: افرادی که مبتلا به بواسیر هستند, از مصرف کلم، عدس،قارچ, بادمجان، گوشت مانده، غذاهای آماده, غذاهای سرخ شده, خرمای زیاد, سیر و پیاز زیاد پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha