مسوول ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی مركز سیساب در خراسان شمالی گفت: بابونه بجنوردی دوای درد امراض گوارشی است.

دكتر علی‌اكبر عامری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: گیاه بابونه بجنوردی یكی از گیاهان دارویی منحصر به فرد است كه فقط در خراسان شمالی می‌روید.

وی ادامه داد: بابونه بجنوردی گیاهی دو لپه دائمی كوچك و از خانواده آستراسه یا آفتابگردان است، ارتفاع این گیاه تقریبا 30 سانتی‌متر و دارای بویی معطر است.

به گفته وی، این گیاه در چمنزارها و اراضی شنی خراسان شمالی می‌روید.

عامری در خصوص شكل ظاهری این گیاه نیز گفت: رنگ ساقه بابونه بجنوردی، سبز مایل به سفید است كه دارای برگهای كوچك متناوب با بریدگی‌های باریك نامنظم و پوشیده از كرك است.

وی زمان رویش بابونه بجنوردی را فصل تابستان عنوان كرد و افزود: یكی از مهمترین خواص این گیاه درمان زخم معده و ورم معده است كه این امراض به وسیله این گیاه به آسانی التیام می‌یابد. همچنین بابونه تقویت كننده اعصاب نیز می‌باشد.

عامری، درمان سردرد و میگرن، خرد كردن و دفع‌ سنگ مثانه، تسكین دردهای عضلانی، تقویت‌ معده، درمان كم‌ خونی و ورم روده و همچنین رفع كرم معده و روده را از دیگر خواص دارویی این گیاه ذكر كرد.

وی درباره شیوه استفاده از این گیاه برای تسكین درد معده افزود: باید چند قاشق چای‌خوری از گیاه بابونه را در یك لیوان آب‌جوش دم كرد و صبح ناشتا آن را به مدت دو هفته میل كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha