مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تعداد لاشه‌های پیدا شده دام‌های مبتلا به طاعون نشخوار کنندگان به ۱۷۵ راس رسیده است، گفت: تعداد تلفات در ۱۰ روز گذشته ۲ برابر شده است.

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تعداد لاشه‌های پیدا شده دام‌های مبتلا به طاعون نشخوار کنندگان به ۱۷۵ راس رسیده است، گفت: تعداد تلفات در ۱۰ روز گذشته ۲ برابر شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،حسین محمدی در ارتباط با آخرین وضعیت شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز گفت: آخرین آماری که شب گذشته به دست آمده، نشان می‌دهد؛ تلفات به ۱۷۵ راس کل و بز وحشی رسیده است که عمدتا هم جوان و زیر هفت هشت سال بوده‌اند.
وی با بیان اینکه شیوع این بیماری در منطقه شکار ممنوع طالقان رخ داده است، افزود: متاسفانه این منطقه تحت مدیریت محیط زیست نیست به همین علت هم کنترل دام‌ها برای ما دشوار است، زیرا قوانین به ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.


محمدی در مورد علت شیوع این بیماری توضیح داد: تعداد زیادی دام از اقصی نقاط کشور به این منطقه می‌آیند و احتمال دارد که برخی از این دام‌ها آلوده بودند و این ویروس را منتقل کرده‌اند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البزر ادامه داد: پس اعلام اولین گزارش، واکسیناسیون دام‌های اهلی آغاز و در طی حدود چهار الی پنج روز نزدیک به هشتاد هزار راس دام واکسینه شدند.


محمدی با بیان اینکه این ویروس اکنون در میان حیات وحش کشور در حال جا به جایی است، اظهار کرد: خوشبختانه ما تنها در یک محدوده از استان البرز این مشکل را داریم و تمام تلاش ما این است که بیماری به مناطق پیرامونی که جمعیت خوبی از کل و بز دارند، سرایت نکند.
وی در مورد اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری اظهار کرد: سعی شده که دام‌های اهلی از منطقه خارج شوند، گروهایی

از محیط‌بانان، همیاران محیط زیست و کوهنوردان نیز در منطقه مستقر هستند و مشغول پایش، جمع‌آوری لاشه‌ها و دفن بهداشتی آن‌ها هستند.


محمدی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما ضدعفونی کردن آبشخور‌هاست که به دلیل تعداد زیاد آبراهه‌ها در تمام دره‌ها و... امکانپذیر نیست. همچنین مناطق درگیر بسیار صعب العبور هستند و به همین دلیل پیداکردن لاشه‌ها برای ما دشوار است.


مدیرکل حفاطت محیط زیست استان البرز در پایان افزود: متاسفانه در این یک ماهی که این بیماری ظهور پیدا کرده است، در مقطعی شاهد افول آن بودیم، اما این بیماری به دلیل نامعلومی دوباره طغیان کرده است، به طوری که در ده روز گذشته تعداد تلفات به دوبرابر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha