دبیر انجمن سردرد گفت: مطالعات علمی متقاعد‌کننده‌ای نشان داده است مصرف قرص‌های ضدبارداری در مبتلایان به میگرن که به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و سکته‌های مغزی مبتلا هستند عوارض جبران‌ناپذیری دارد.

سلامت نیوز:دبیر انجمن سردرد گفت: مطالعات علمی متقاعد‌کننده‌ای نشان داده است مصرف قرص‌های ضدبارداری در مبتلایان به میگرن که به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و سکته‌های مغزی مبتلا هستند عوارض جبران‌ناپذیری دارد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیداحسان محمدیانی‌نژاددر پاسخ به سوال شهروندی درباره عوارض مصرف قرص‌های ضدبارداری در مبتلایان به میگرن، اظهار داشت: مطالعات علمی متقاعد کننده‌ای نشان داده است که مصرف قرص‌های ضدبارداری حملات میگرنی را تشدید می‌کند.


وی افزود: این قرص‌ها می‌توانند فرکانس حملات میگرنی را افزایش و پاسخ میگرن را به درمان‌های دارویی کاهش دهند بنابر این با وجود نقش تشدیدکننده‌ای که در حملات میگرنی و کاهش پاسخ به درمان‌های دارویی دارند گزینه مناسبی برای مبتلایان نیستند.


این نورولوژیست با بیان اینکه مصرف قرص‌های ضدبارداری در برخی مبتلایان به میگرن عوارض جبران‌ناپذیری مانند سکته‌های مغزی و عوارض عروقی مغز دارد، گفت: مبتلایانی که سیگار مصرف می‌کنند، بالای 35 سال سن دارند، مبتلا به میگرن کلاسیک هستند یا علاوه بر میگرن عوامل خطرسازی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و سابقه سکته‌های مغزی دارند مجاز به استفاده از قرص‌های ضدبارداری نیستند.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، خاطر نشان کرد:‌ برخی مبتلایان به میگرن مشکلی برای استفاده از قرص‌های ضدبارداری ندارند اما در برخی دیگر به ویژه افرادی که دچار مشکلات زمینه‌ای هستند مصرف این قرص‌ها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha