شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 16417

کشور سوئد قصد دارد با ارائه برچسبهای دوستدار محیط زیست برای محصولات غذایی خود، مصرف کنندگان را در انتخاب محصولات پاک و کم مصرف در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هدایت کند.

سوئد اولین کشوری خواهد بود که برچسب " دوستدار محیط زیست" را بر روی محصولات غذایی خود خواهد زد. این کشور امیدوار است مصرف کنندگان بتوانند با استفاده از این برچسبها محصولات سبزتر و پاکتر خریداری کنند.

شرکت لبنیاتی در شمال استکهلم اولین شرکتی خواهد بود که از این برچسبها در ازای کاهش میزان مصرف انرژی خود استفاده خواهد کرد. استفاده از این برچسبها کاملا داوطلبانه بوده و شرکتهای داوطلب باید به گونه ای کاهش دادن انتشار گازهای گلخانه ای کارخانه های خود را به اثبات برسانند.

به گفته مشاور فدراسیون مزارع سوئد، تنها چیزی که می توان تضمین کرد، ایجاد بهبود در میزان انتشار گازهای گلخانه ای است این بهبود می تواند به مفهوم کاهش انتشار این گازها از 5 درصد تا 80 درصد باشد.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، برخی معتقدند چنین سیستمی برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای چندان کارساز نخواهد بود زیرا بسیاری از شرکتها به دلیل نداشتن علم کافی به هیچ وجه متوجه میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید، حمل و نقل و مصرف کالاهای خود نیستند و بر همین اساس توجهی به چنین ابداعی نخواهند داشت اما به گفته مشاور فدراسیون مزارع سوئد، به دلیل اینکه هر محصول به صورت مجزا تایید و برچسبدار خواهد شد، چنین سیستمی قطعا تاثیر چشمگیری در جلب توجه شرکتهای جهان نسبت به بحران آلودگی هوا خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha