مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از توقیف سه خط تولید آبلیمو و ارجاع پرونده 51 واحد متخلف به مراجع قضایی خبر داد.

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از توقیف سه خط تولید آبلیمو و ارجاع پرونده 51 واحد متخلف به مراجع قضایی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، هدایت حسینی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: برنامه ارتقای سلامت و کیفیت آبلیمو به‌دلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته به‌صورت یک برنامه مصوب از سال گذشته در اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در طی این برنامه کنترل مستمر واحدهای تولید کننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام گرفته است.


حسینی اظهار داشت: به‌منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در نخستین قدم ضوابط صدور پروانه‌های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش‌های تولید قراردادی و نام‌های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود محدودیت‌ها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.


وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه برداری‌های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه به‌عمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات به‌عمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی مختلف برخورد شدیدی نشده است و در حال حاضر برای اجرای این برنامه؛ 3 خط تولید آبلیمو در کشور به‌دلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در پایان عنوان کرد: در تعداد 51 محصول آبلیمو با نام‌های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اثبات شده است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است.


حسینی خاطرنشان کرد: در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است که به‌دلیل کیفیت بالا حتی الامکان اعطای نشان ایمنی و سلامت به‌عنوان یکی از نشان‌های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha