قائم مقام وزیر بهداشت، عنوان کرد: ارائه نکردن آموزش‌های لازم در خصوص کنترل رفتار در شرایط بحران به جامعه، پرسنل بیمارستان و ماموران دولتی و از طرفی کمبود پزشک در بیمارستان‌ها موجب بروز رفتار‌های تنشی در بیمارستان‌ها شده که رفع آن نیازمند تدابیر فرهنگی است.

چاره کاهش رفتارهای تنش‌زا در اورژانس بیمارستان‌ها

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت، عنوان کرد: ارائه نکردن آموزش‌های لازم در خصوص کنترل رفتار در شرایط بحران به جامعه، پرسنل بیمارستان و ماموران دولتی و از طرفی کمبود پزشک در بیمارستان‌ها موجب بروز رفتار‌های تنشی در بیمارستان‌ها شده که رفع آن نیازمند تدابیر فرهنگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،دکتر ایرج حریرچی درباره بروز برخی ناهنجاری‌های رفتاری که میان پرسنل اورژانس و ماموران دولتی رخ می‌دهد، اظهار کرد: به دلیل کمبود پزشک در کشور، به ازای هر هزار نفر جمعیت 1.21 تا 1.28 درصد پزشک در بیمارستان‌ها وجود دارد یعنی تعداد پزشکان در کشور ما نصف میزان استاندارد است. به همین دلیل پزشکان متخصص در حال حاضر به اندازه 1.7 انسان تمام وقت و پزشکان عمومی 1.3 انسان تمام وقت فعالیت می‌کنند به همین دلیل پزشکان دچار خستگی مضاعف و تنش می‌شوند اما فداکارانه و دلسورانه به فعالیت ادامه می‌دهند.

قائم مقام وزیر بهداشت، افزود: از طرفی دیگر چون افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند یا عزیزی را از دست داده‌اند و یا عزیزشان دچار سرطان، سکته و سایر بیماری‌ها شده است در شرایط روانی پایداری نیستند بنابراین این مسائل بیمارستان را به یک محیط پر تنش تبدیل کرده است.

وی عنوان کرد: آموزش‌های لازم برای کنترل رفتار در شرایط بحران به خوبی به مردم، ماموران انتظامی، پرسنل درمانی، نگهبان بیمارستان و یا حتی پزشکان به خوبی ارائه نشده است که این موضوع موجب بروز تنش‌هایی میان افراد می‌شود که پیشگیری از تکرار این مساله نیازمند تدبیر فرهنگی، افزایش آموزش‌ها و گسترش امکانات بیمارستانی است.

معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به این سئوال  درباره فراهم کردن امکانات بیمارستانی چگونه می‌تواند بر تنش‌هایی که در اورژانس رخ می‌دهد تاثیر داشته باشد، عنوان کرد: برای مثال زمانی‌که اورژانس یک بیمارستان ظرفیت پذیریش 50 بیمار در طول 24 ساعت را دارد اما بیمارستان ناچار به پذیرش 100 بیمار می‌شود این مساله موجب طولانی شدن صف بیماران و افزایش نارضایتی می‌شود و از طرفی پزشک دچار خستگی مضاعف می‌شود که اینها می‌تواند در بروز رفتار‌های پر تنش نقش داشته باشد اما اگر تمام امکانات مورد نیاز بیمارستان تامین و هر بیمارستان به مقدار ظرفیت، بیمار پذیریش کند و پزشک ناچار به کار بیش از توان نباشد تمام این مشکلات برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha