دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 164273

نوجوانانی که وقت زیادی را در سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر صرف می کنند قیمت آن را با کم کردن از زمان خواب خود می پردازند و در این افراد ریسک بروز اضطراب و افسردگی بالاست.

سلامت نیوز: نوجوانانی که وقت زیادی را در سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر صرف می کنند قیمت آن را با کم کردن از زمان خواب خود می پردازند و در این افراد ریسک بروز اضطراب و افسردگی بالاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پژوهشگران با توجه به بررسی های اجتماعی اخیر خود دریافتند که روابط اجتماعی چهره به چهره با دوستان و یا خانواده نسبت به تماس های تلفنی و ارسال ایمیل، اثر محافظتی بسیار قوی تری در برابر ایجاد افسردگی دارد.


نوجوانی دورانی است که فرد بیش از هر زمان دیگری در خطر اضطراب و افسردگی قرار دارد و کیفیت کم خواب می تواند این حساسیت را بیشتر کند. بررسی یاد شده نشان داد که هر چه نوجوانان مورد مطالعه، بیشتر در سایت های اجتماعی بودند و از لحاظ عاطفی با آن درگیر می شدند میزان اضطراب و افسردگی در آنها بیشتر و خواب آنها کمتر بوده است.


محققین می گویند به خصوص کسانی که شب ها و قبل از خواب وارد این سایت های اجتماعی می شوند درگیری عاطفی بیشتری با آن دارند و بیشترین آسیب پذیری از طریق این سایت ها به این دسته از نوجوانان وارد می شود. از طرف دیگر در کسانی که بصورت غیرفعال در این سایت ها شرکت می کنند درجه آسیب پذیری بیشتر است. اینها افرادی هستند که فقط پست های دیگران را می خوانند و خود فعالانه در ارتباط با دیگران شرکت نمی کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha