دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 164284

خشکبار سرشار از مواد غذایی مفید مثل چربیهای غیر اشباع مناسب برای قلب، پروتئینها، ویتامینها و مواد معدنی است.

اطلاعاتی مهم درباره فواید خشکبار

سلامت نیوز: خشکبار سرشار از مواد غذایی مفید مثل چربیهای غیر اشباع مناسب برای قلب، پروتئینها، ویتامینها و مواد معدنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود مزایای خشکبار، چنانچه آن را در لایه ای از شکر یا نمک بپوشانند نه نتها مفید نیستند بلکه می توانند مضر باشند.

بادام، بادام هندی و پسته
این نوع از خشکبار از کالریهای برابر برخوردارند و فاکتورهای مثبتی در هر نوع رژیم غذایی محسوب می شوند. این نوع از خشکبار دارای اسید چرب "امگا 3"، پروتئین و الیافی هستند که کمک می کنند فرد احساس سیری کند.

گردو
گردو دارای اسید چرب "امگا 3" است که برای قلب مفید است. همچنین مقدار قابل توجهی اسید لینولئیک دارد که به ضربان منظم قلب کمک می کند. در پژوهشی که در سال 2006 انجام شده گفته شده است که گردو به اندازه روغن زیتون در پایین آوردن التهاب و اکسیداسیون در رگها مؤثر است.

بادام زمینی
بادام زمینی حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است. اسید فولیک از جمله مواد معدنی لازم برای رشد مغز است و مانع کاهش سطح عملکرد شناختی می شود.

بادام
بادام کالری نسبتا کم و کلسیم زیادی دارد مضاف بر این که سرشار از الیاف و ویتامین E وآنتی اکسیدان است که از التهابهای خطرناک و سرطان ریه و کاهش سطح عملکرد شناختی ناشی از بالا رفتن سن پیشگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha