مشاور وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: بر اساس تصویب کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدز و ابلاغ وزیر رفاه تمامی مبتلایان به عفونت HIV/AIDS به صورت رایگان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ابلاغیه ای خطاب به وزیر بهداشت ودرمان، سرپرست کمیته امداد و مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی اعلام کرد: با توجه به اهمیت زاید الوصف توجه جدی به آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه در زمینه حمایتهای اجتماعی، به پیوست دستورالعمل اجرایی بیمه همگانی مبتلایان به HIV/AIDS و خانوادهایشان ارسال می شود. خواهشمند است مراتب را به کلیه واحدهای تابعه ذیربط ابلاغ نمایید تا زمینه برخورداری این افراد از دفترچه بیمه ایرانیان به شکل رایگان فراهم شود.

دکترپرویز افشار مشاور وزیر رفاه و تامین اجتماعی و رئیس کمیته فنی حمایتهای ایدز با اشاره به این ابلاغیه گفت : همه مبتلایان به عفونت HIV و ایدز بنا به تصویب کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدز و ابلاغ وزیر رفاه و تامین اجتماعی به شکل رایگان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می گیرند.

رئیس کمیته فنی حمایتهای ایدز گفت: موضوع بیمه مبتلایان به HIV و خانواده هایشان با توجه به اهمیت جدی به آسیب دیدگان اجتماعی در گروههای آسیب پذیر و آسیب دیده پس از کارکارشناسی و انجام اصلاحات مورد تصویب این کمیته قرار گرفت و وزیر رفاه و تامین اجتماعی با عنایت خاص این موضوع را مورد تایید نهایی قرار داد.

پرویز افشار افزود: برای اجرای این امر کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت و درمان، وزارت رفاه و تامین اجتماعی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان بیمه خدمات درمانی و ...دستورالعمل اجرایی بیمه مبتلایان و خانواده هایشان را تدوین و پس از تصویب کمیته فنی با ابلاغ رسمی وزیر رفاه و تامین اجتماعی به مبادی ذیربط ارسال شد.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعامل اجرایی همه مبتلایان و خانواده هایشان ازطریق دانشگاههای علوم پزشکی به کمیته امداد معرفی و برای صدوردفترچه بیمه رایگان از سوی کمیته امداد به ادارات کل بیمه خدمات درمانی ارجاع خواهند شد.

وی ضمن قدردانی از وزیر رفاه و تامین اجتماعی به واسطه حمایت در اجرای این طرح ارزشمند افزود : وزیر رفاه و تامین اجتماعی به عنوان یک امدادگر و حمایتگر واقعی در همه برهه ها و به ویژه در زمان تصدی ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس به آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد و ایدزتوجه جدی داشت. حمایتهای بی دریغ وی  منجر به گسترش روزافزون خدمات کاهش آسیب و درمان اعتیاد و درنهایت کنترل ایدز در ایران شد و اکنون نیز درکسوت وزیر رفاه و تامین اجتماعی بیش از پیش منشاء این خیر بزرگ است. زمینه پیشگیری و کنترل ایدز موجب پیشتازی کشورمان در زمینه حمایتهای اجتماعی از مبتلایان و خانواده هایشان در جهان خواهد شد.

افشارعلاوه بر بیمه سلامت، موضوع حرفه آموزی، اشتغال و ... را ازاولویتهای اصلی کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدز عنوان و اضافه کرد: حضور نمایندگان تمامی سازمانهای و نهادهای عضو این کمیته شامل وزارت  کشور، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، وزارت کار، وزارت تعاون، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای عالی استانها، سازمان زندانها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمانهای بیمه گر، سازمانهای غیر دولتی، اساتید دانشگاهی عضو و ... قابل قدردانی است.

رئیس کمیته فنی حمایتهای اجتماعی ایدز خاطرنشان کرد : بر اساس محاسبات انجام شده تحقق این موضوع نیازمند اعتبار چندین میلیاردی است که با حمایت وزیر رفاه و تامین اجتماعی و از محل طرح بیمه ایرانیان تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha