یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه خشک شده هوا موجب افزایش خشکی پوست در جامعه می‌شود، عنوان کرد: خشکی پوست ارتباط نزدیکی با اگزما دارد و افرادی که دارای زمینه اگزما هستند در فصول زمستان و پائیز که هوا خشک می‌شود دچار بروز علائم می‌شوند.

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه خشک شده هوا موجب افزایش خشکی پوست در جامعه می‌شود، عنوان کرد: خشکی پوست ارتباط نزدیکی با اگزما دارد و افرادی که دارای زمینه اگزما هستند در فصول زمستان و پائیز که هوا خشک می‌شود دچار بروز علائم می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر هوشنگ احسانی درباره خشکی پوست در فصل پائیز و زمستان، گفت: هر ساله با فرارسیدن فصل پائیز و زمستان و افزایش خشکی هوا، مراجعه افراد به دلیل خشکی پوست به مراکز درمانی افزایش می‌یابد. خشکی پوست در افراد می‌تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد و یا به دلیل عوامل محیطی تشدید و بروز پیدا کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه عوامل ژنتیکی قابل درمان و تغییر نیستند، افزود: از عوامل محیطی که موجب تشدید و بروز خشکی پوست می‌شود می‌توان به شست‌ و‌ شوی مکرر دست و صورت، تماس با ماده شوینده، خشکی محیط، کاهش مصرف مایعات، تماس با مواد محرک و برخی بیماری‌های داخلی مانند کم‌کاری تیروئید اشاره کرد.

وی یادآور شد: خشکی پوست ارتباط نزدیکی با اگزما دارد و افرادی که دارای زمینه اگزما هستند در فصول زمستان و پائیز که هوا خشک می‌شود دچار بروز علائم می‌شوند که به این افراد توصیه می‌شود در این فصول پوست خود را چرب و مرطوب نگه ‌دارند و از شست‌ و‌ شوی پوست و استفاده بسیار از مواد شوینده خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره علائم خشکی پوست گفت: خشکی پوست موجب پوسته‌ریزی، خارش و خشک شدن سطح پوست می‌شود که می‌تواند از نظر زیبایی برای افراد مساله ایجاد کند به همین دلیل پیشگیری از بروز آن قبل از آغاز افزایش خشکی هوا الزامی است.احسانی با بیان اینکه چرب و مرطوب نگه داشتن پوست بهترین راهکار برای مقابله با خشکی پوست است، عنوان کرد: به افرادی که زمینه خشکی پوست را دارند، توصیه می‌شود حتما برای مصرف هر گونه دارو و مرطوب کننده‌ها با پزشک مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha