دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 164329

فصل سرما نزدیک است، توجه داشته باشید که باید از گرم و سرد شدن مکرر بدن خودداری کرد، توصیه می‌شود که در این فصل هنگام بیرون رفتن از منزل حتماً از هدبند استفاده شود زیرا ناحیه سر و پیشانی نباید در معرض سرما و باد قرار بگیرند.

سلامت نیوز:فصل سرما نزدیک است، توجه داشته باشید که باید از گرم و سرد شدن مکرر بدن خودداری کرد، توصیه می‌شود که در این فصل هنگام بیرون رفتن از منزل حتماً از هدبند استفاده شود زیرا ناحیه سر و پیشانی نباید در معرض سرما و باد قرار بگیرند.

دختری 16 ساله دارم که به سینوزیت مبتلا شده و از سردردهای حاد در ناحیه پیشانی‌اش بسیار شکایت دارد، با آغاز فصل سرد بیماری سینوزیتش عود می‌کند؛ عکس‌های رادیولوژی حاکی از کدر بودن سینوس‌هایش بود، پرسش من این است که آیا سینوزیت درمان قطعی دارد و راه‌های دارویی و غیردارویی درمان سینوزیت چیست؟

دکتر رضا مروستی-متخصص گوش، حلق و بینی در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت: اگر فرزندتان در فصل تابستان مدام در معرض باد کولر قرار داشته، علت ابتلا به سینوزیتش تورم مخاط پوشاننده بینی است. در این موارد داروهای ضد احتقان و ضدحساسیت تجویز می‌شود ولی اگر دخترتان ترشح میکروبی دارد باید آنتی بیوتیک تجویز شود، برای باز نگه داشتن راه بینی و تخلیه قوی‌تر ترشحات می‌توان از اسپری‌های بینی استفاده کرد؛ در ضمن جهت خلاص شدن از این عارضه بهتر است بینی را با سرم فیزیولوژیک به طور مرتب شست‌و‌شو داد.
فصل سرما نزدیک است، توجه داشته باشید که باید از گرم و سرد شدن مکرر بدن خودداری کرد، توصیه می‌شود که در این فصل هنگام بیرون رفتن از منزل حتماً از هدبند استفاده شود زیرا ناحیه سر و پیشانی نباید در معرض سرما و باد قرار بگیرند. معمولاً پس از هر دوره سرماخوردگی ممکن است تا چند روز بیمار در ناحیه سینوس خود احساس درد و ناراحتی داشته باشد، با رعایت این موارد و کمتر در معرض سرما و باد قرار گرفتن فرد کمتر دچار عوارضی همچون ترشح و سردرد‌های سینوزیتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha