عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص مشکلات معلولان در استفاده از خودروهای مناسب سازی شده ویژه این افراد گفت: متأسفانه بسیاری از افراد معلول نمی توانند از تسهیلات این خودروها استفاده کنند که موضوع بازنگری در قوانین این حوزه در دستور کار کمیسیون آموزش قرار گرفته است.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص مشکلات معلولان در استفاده از خودروهای مناسب سازی شده ویژه این افراد گفت: متأسفانه بسیاری از افراد معلول نمی توانند از تسهیلات این خودروها استفاده کنند که موضوع بازنگری در قوانین این حوزه در دستور کار کمیسیون آموزش قرار گرفته است.
عباس صلاحی در گفت و گو با پانا، بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار معلول در کشور وجود دارد، گفت: سیاست سازمان بهزیستی ارائه خدمات توانبخشی به افراد معلول است و در این راستا 1200 مرکز غیردولتی برای نگهداری روزانه و توانبخشی این افراد فعال هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متأسفانه 3 درصد از معلولان کشور دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند و از خدمات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی و مددکاری استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه نیازهای اولیه معلولان شناسایی شده است، گفت: در همین راستا معلولان در نقاط محروم کشوری شناسایی شده اند. به طوری که هم اکنون 11 استان کشوری برای بررسی ویژه برای حل مشکلات و تجهیز وسایل کمک توانبخشی شناسایی شده‌ اند. حاشیه نشین های استان ‌های خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهار محال و بختیاری در این راستا شناسایی شده اند.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص توقف ورود خودروهای مناسب سازی شده ویژه معلولان نیز بیان داشت: البته این موضوع برای معلولانی که توانایی مالی دارند، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و مشکلی ندارند اما افرادی که توانایی مالی ندارند نمی توانند خودرو وارد کنند که با توجه به اهمیت این موضوع در دستور کار قرار گرفت و قرار است قوانینی که در این حوزه وجود دارد تسهیل و بازنگری شود تا افراد معلول بتوانند از خودروهای داخل که مناسب سازی شده باشند، بهره مند شوند.

همچنین حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز پیش از این به پانا گفت: ‌تا پایان سال جاری هیچ معلولی نخواهیم داشت که وسایل و تجهیزات توانبخشی نداشته باشد و تمامی این تجهیزات ابتدایی برای معلولان کل کشور تامین خواهد شد.
 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha